سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ که از ابتدای پاییز سال جاری آغاز شد یک امتیاز نسبت به سایر سرشماری ها داشت و آن هم برگزاری به صورت الکترونیکی در کنار سرشماری حضوری برای اولین بار در کشورمان بود.

جمعیت ایران از مرز ۸۰میلیون نفر عبور نکرد

سلامت نیوز: سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ که از ابتدای پاییز سال جاری آغاز شد یک امتیاز نسبت به سایر سرشماری ها داشت و آن هم برگزاری به صورت الکترونیکی در کنار سرشماری حضوری برای اولین بار در کشورمان بود.

به گزارش سلامت نیوز، عصر اقتصاد نوشت: با وجود اولین تجربه سرشماری اینترنتی در ایران، استقبال مردم از این شیوه فراتر از انتظار بود و مرکز آمار مشارکت بیش از 44درصدی را برای این موضوع اعلام کرد که به این ترتیب ایران رکورد بین المللی را از کشور ژاپن ربود.

امید علی پارسا رئیس مرکز آمار پیش از این از بودجه 130میلیارد تومانی برای سرشماری نفوس و مسکن خبر داده بود و امروز نتیجه سرشماری نفوس و مسکن 1395 را اعلام می کند.

وی در گفتگوی تلویزیونی با برنامه اقتصاد ایران شبکه پنج سیما در مورد کاهش هزینه های سرشماری سال 95 که نتیجه استفاده از فضای مجازی در این سرشماری بود گفت: سرشماری سال 1390 با 90 هزار سرشمار اجرایی شد در حالی که در سال 95 تنها از 25 هزار نفر سرشمار استفاده شد و تفاوت همین دو عدد نشان از میزان صرف هجویی ناشی از برگزاری اینترنتی سرشماری بود.

پارسا تاکید کرد: مشارکت 46 درصدی مردم در این سرشماری یک رکورد جهانی بود، پیش از این ژاپنی ها با مشارکت 37 درصدی در اولین سرشماری اینترنتی خود رکورد جهان را در دست داشتند و ایرانی ها در سرشماری 95 آنها را در پشت سر گذاشتند.

رئیس مرکز آمار ایران در مورد جمعیت کشور گفت: نتیجه سرشماری امسال نشان میدهد که هنوز جمعیت ایران از مرز 80 میلیون نفر عبور نکرده است و در حدود 79 میلیون 900 هزار نفر است که این رقم از برآوردهای قبلی است که میزان جمعیت کشور را برای سال جاری در حدود 80 میلیون و 200 هزار نفر محاسبه کرده بودند.

وی در ادامه این گفتگو در مورد بعد خانوار نیز گفت: اطلاعات اولیه سرشماری نشان میدهد که بعد خانوارهای ایرانی نسبت به سرشکاری قبل کاهش و به عدد 3.3 نفر بعد خانوار نزدیک تر شده است که این مسئله ناشی از کاهش نرخ زاد و ولد در کشور در این دوره زمانی بوده است.

پارسا تاکید کرد: گزارش نهایی سرشماری سال 95 در روز سه شنبه 11 اسفندماه طی یک نشست رسانه ای رونمایی و در درسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین افزود گزارش مربوط به نرخ بیکاری و نرخ رشد نیزبرای سه ماهه سوم سال 95 به زودی از سوی مرکز امار ایران منتشر خواهد شد، وی در مورد تحقق رشد 7 درصدی در سال 95 اظهار نظر قططعی نکرد ولی افزود نرخ بیکاری و نرخ رشد در فصل پاییز نسبت به نیمه اول سال وضعیت خوبی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha