سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 20747

در آغاز فصل سرما، هوا به طور متناوب سرد و گرم می‌شود همین وضعیت باعث ابتلای افراد به سرماخوردگی می‌شود. چشم نیز مانند گوش، حلق و بینی از این بیماری متاثر می‌شود البته این عوارض در بیماران چشمی تشدید می‌شود.

ریزش اشك در هوای سرد نشانه بیماری نیست
سلامت نیوز: دبیر انجمن چشم پزشكی ایران گفت: ریزش اشك از چشم در هوای سرد نشانه‌ ابتلای افراد به بیماری نیست بلكه یك واكنش طبیعی محسوب می‌شود.

دكتر امین‌الله نیك اقبالی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: اشك وظایفی مانند تنظیم درجه حرارت قرنیه و شست وشوی چشم را برعهده دارد و زمانی كه فرد در محیط متفاوتی قرار می‌گیرد چشمان او واكنش نشان می‌دهند و اشك ترشح می‌كنند.

وی برای كاهش واكنش چشم به سرما در فصل‌های سرد توصیه كرد: افراد می‌توانند به تدریج از مكانهای گرم وارد فضاهای باز شوند. به عنوان مثال فاصله خانه تا خیابان را آرام آرام طی كنند تا چشم به تدریج به تغییر درجه حرارت عادت كند البته گاهی اوقات، نیاز به ریختن یك قطره اشك مصنوعی در چشم پیش از خروج از خانه است تا واكنش چشم تعدیل شود.

دبیركل انجمن چشم پزشكی ایران، حساسیت به خاك، گیاه، ‌گرد وغبار و ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا را از عوارض چشمی در فصول سرد برشمرد و اظهار كرد: ‌افرادی كه به برخی مواد حساسیت دارند تا حد امكان از چشم و بینی خود در مقابل آنها محافظت كنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشكی ایران افزود: در آغاز فصل سرما، هوا به طور متناوب سرد و گرم می‌شود همین وضعیت باعث ابتلای افراد به سرماخوردگی می‌شود. چشم نیز مانند گوش، حلق و بینی از این بیماری متاثر می‌شود البته این عوارض در بیماران چشمی تشدید می‌شود.

نیك اقبالی در پایان از برگزاری بیستمین كنگره بین‌المللی انجمن چشم پزشكی ایران خبر داد و گفت: این گردهمایی علمی، هشتم آذر ماه سال جاری با حضور متخصصانی از كشورهای مختلف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha