چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 207509

: هنگامی که احساس می کنید سطح اضطراب در حال افزایش است، به مدت دو دقیقه روی تنفس خود متمرکز شوید. چشمان خود را ببندید و از طریق بینی عمل دم را طی پنج شماره انجام دهید، نفس خود را برای یک لحظه نگه دارید و سپس عمل بازدم را طی پنج شماره انجام دهید.

دو دقیقه‌ای سالم تر شوید!

سلامت نیوز: هنگامی که احساس می کنید سطح اضطراب در حال افزایش است، به مدت دو دقیقه روی تنفس خود متمرکز شوید. چشمان خود را ببندید و از طریق بینی عمل دم را طی پنج شماره انجام دهید، نفس خود را برای یک لحظه نگه دارید و سپس عمل بازدم را طی پنج شماره انجام دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، دنبال کردن یک سبک زندگی سالم، هدفی مشترک میان مردم جهان در سنین مختلف است، اما با تغییرات مداوم در مدها و روندها، بسیاری نمی دانند این مسیر را از کجا آغاز کنند.

به گزارش "بلمارا هلث"، برای برخی، بهترین اقدام می تواند آغازی ساده و کوچک باشد. شما ممکن است از زمان کافی برای انجام یک برنامه ورزشی طولانی یا برنامه ریزی برای هر یک از وعده های غذایی خود برخوردار نباشید، اما اگر تنها دو دقیقه وقت آزاد در روز داشته باشید نیز می توانید با ایجاد تغییراتی کوچک خود را در مسیر یک زندگی سالم‌تر قرار دهید.

تنفس آگاهانه

مقابله با استرس عاطفی می تواند دشوار باشد و اگر احساس گرفتار شدن و اضطراب در نتیجه شرایط کاری، مشکلات خانوادگی، یا مشکلات مالی داشته باشید، این وضعیت می تواند به ضرر سلامت شما تمام شود. هنگامی که احساس می کنید سطح اضطراب در حال افزایش است، به مدت دو دقیقه روی تنفس خود متمرکز شوید. چشمان خود را ببندید و از طریق بینی عمل دم را طی پنج شماره انجام دهید، نفس خود را برای یک لحظه نگه دارید و سپس عمل بازدم را طی پنج شماره انجام دهید. این کار را 10 بار تکرار کنید تا تنفس شما تنظیم شود و دوباره انرژی و تمرکز خود را در شرایطی که با استرس مبارزه می کنید به دست آورید.

آرام غذا خوردن

در شرایطی که احساس می کنید از نظر زمانی در تنگنا قرار دارید و به سرعت غذا می خورید، باید به این نکته توجه داشته باشید که هرچه آرام‌تر غذا بخورید و لقه ها را به خوبی بجوید، در حقیقت به گوارش بهتر آن کمک می کنید. غذا خوردن سریع می تواند احساس نفخ و جلوگیری از جذب موثر مواد مغذی غذا را به همراه داشته باشد. توصیه می شود هر لقمه را پیش از آن که قورت دهید 25 بار بجوید زیرا از این طریق غذا به خوبی با بزاق پوشیده می شود. بزاق حاوی آنزیم هایی است که به گوارش کمک می کنند. این شرایط به جذب بهتر مواد مغذی منجر می شود و به واسطه احساس سیری از پرخوری نیز جلوگیری می کند.

نوشیدن آب لیمو

آبرسانی به بدن همواره مهم است و نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم هنگام صبح نه تنها به این کار کمک می کند، بلکه از دریافت ویتامینی که می تواند در مبارزه با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به بدن کمک کند، بهره‌مند خواهید شد. آب لیمو به تحریک کبد و خروج سموم از بدن نیز کمک می کند و از این رو، با احساسی خوب و با نشاط روز خود را آغاز می کنید.

استراحت کوتاه

اگر کار شما به گونه ای است که باید چند ساعت در روز را در حالت نشسته سپری کنید، استراحت های کوتاه و به حرکت درآوردن بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. پس از هر ساعتی که در حالت نشسته سپری می کنید، از جای خود برخاسته و به مدت دو دقیقه حرکت کنید. این کار می تواند به سادگی یک پیاده روی کوتاه در محیط کار یا انجام حرکات ساده کششی باشد. همین ورزش کوتاه نیز می تواند به افزایش سطوح انرژی و تمرکز منجر شود.

وضع اندامی خوب

نسبت به وضع اندامی خود توجه داشته باشید زیرا می تواند به بهبود سلامت کلی شما منجر شود. از قوز کردن پرهیز کنید و همواره صاف بنشینید. وضع اندامی خوب می تواند تنش عضلانی و مفصلی را کاهش دهد و همچنین در اکسیژن رسانی کارآمدتر به عضلات و بافت ها موثر است.

بهبود شرایط سلامت می تواند به آسانی ایجاد تغییرات کوچک دو دقیقه ای در روتین روزانه شما باشد. در شرایطی که این تغییرات شما را یک شبه به فردی سالم تبدیل نمی کنند، اما در گذر زمان می توانند شرایط تجربه یک زندگی سالم‌تر را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha