نخوردن مكرر صبحانه به چاقی و ذخیره بیشتر چربی به دور معده و در نتیجه افزایش میزان كلسترول بد خون منجر می‌شود كه این تغییرات همگی فاكتورهای اصلی خطرزا در بروز بیماری‌های قلبی هستند.

ترك خانه بدون خوردن صبحانه سلامت قلب را به خطر می‌اندازد
سلامت نیوز: ترك كردن خانه با معده خالی به هنگام صبح و بدون خوردن وعده غذایی صبحانه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی خطرناك را افزایش می‌دهد.

به گزارش  ایسنا، متخصصان پزشكی در انگلیس خاطرنشان كردند: نخوردن مكرر صبحانه به چاقی و ذخیره بیشتر چربی به دور معده و در نتیجه افزایش میزان كلسترول بد خون منجر می‌شود كه این تغییرات همگی فاكتورهای اصلی خطرزا در بروز بیماری‌های قلبی هستند. این امر همچنین سبب افزایش مقدار انسولین در خون می‌شود و خود نشانه هشدار دهنده‌ای از بروز «دیابت» است.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، آزمایشات نشان می‌دهد: خطر ابتلا به امراض خطرناك در افراد بالغی كه از كودكی عادت به مصرف صبحانه نداشته‌اند و این عادت تا دوران بزرگسالی آن‌ها ادامه پیدا كرده به مراتب بیشتر است.

به گفته كارشناسان، هر چند در آزمایشات قبلی نیز مشخص شده بود كه مصرف صبحانه برای قلب مفید است، اما این بررسی برای اولین بار خطرات بلند مدت نخوردن صبحانه را نشان می‌دهد.

متخصصان تصور می‌كنند؛ علت این امر تمایل به مصرف بیش از حد میان وعده‌های قندی و مصرف كم فیبر خواركی و ویتامین‌ها و املاح و نیز كم تحركی در صورت غفلت از خوردن صبحانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha