چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

محققان متوجه یک روند ژنتیکی غیرعادی مرتبط با بیماری شیزوفرنی شدند که از رحم مادر آغاز می شود؛ این کشف آنها را به تعیین علت ابتلا به این بیماری یک گام نزدیکتر می کند.

شیزوفرنی از رحم مادر آغاز می شود

سلامت نیوز:  محققان متوجه یک روند ژنتیکی غیرعادی مرتبط با بیماری شیزوفرنی شدند که از رحم مادر آغاز می شود؛ این کشف آنها را به تعیین علت ابتلا به این بیماری یک گام نزدیکتر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان دانشگاه بوفالو در آمریکا در این مطالعه با تبدیل سلول های پوستی بیماران مبتلا به شیزوفرنی به سلول های پیش ساز عصبی - سلول هایی که نرون ها را در مراحل اولیه رشد می سازند- یک مسیر ژنتیکی غیرعادی به نام nFGFR1 کشف کردند که باعث اختلال در تکامل اولیه مغز می شود.


به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی،میکائیل استاچوایک نویسنده این مطالعه از دانشکده پزشکی و علوم بیوپزشکی دانشگاه بوفالو در نیویورک و همکارانش می گویند، یافته های آنها محققان را به ابداع درمان هایی نزدیکتر می کند که موجب پیشگیری از بروز شیزوفرنی در رحم مادر می شوند.


به گفته محققان، این یافته ها این مفهوم را ثابت می کند که شیزوفرنی توسط یک مسیر ژنومی نامنظم که مغز جنین را تحت تاثیر قرار می دهد، رخ می دهد.
شیزوفرنی یک اختلال سلامت روانی است که با علائمی مانند توهم، هذیان و افکار غیرطبیعی مشخص می شود.


دلایل قطعی ابتلا به شیزوفرنی هنوز مشخص نشده است اما مدت هاست که محققان می دانند سابقه خانوادگی در ابتلا به این بیماری نقش دارد؛ این موضوع نشان می دهد که شیزوفرنی ریشه ژنتیکی دارد. علاوه بر این شمار در حال افزایشی از مطالعات جهش های ژنتیکی را نشان داده اند که با افزایش خطر ابتلا به شیزوفرنی ارتباط دارند.


محققان به تازگی نتایج مطالعه خود را در مجله Schizophrenia Research منتشر کردند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha