نمایندگان مردم درخانه ملت با تاکید بر اینکه دود عدم ارایه خدمات جامعه پزشکی در چشم بیماران خواهد رفت از رییس جمهور خواستند نسبت به پرداخت مطالبات این قشر ورود جدی داشته باشد.

دود عدم ارایه خدمات درمانی در چشم بیماران/ مطالبات جامعه پزشکی پرداخت شود

سلامت نیوز:نمایندگان مردم درخانه ملت با تاکید بر اینکه دود عدم ارایه خدمات جامعه پزشکی در چشم بیماران خواهد رفت از رییس جمهور خواستند نسبت به پرداخت مطالبات این قشر ورود جدی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت؛ اعتراض جامعه پزشکی نسبت به عدم پرداخت مطالبات‌شان چند روزی است که در سطر اخبار قرار گرفته تاجایی که روز  گذشته دو تن از نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به آن واکنش نشان دادند.

این نارضایتی جامعه پزشکی در استان همدان به وقوع پیوست که بنا بر اظهارات پزشکان در صورت عدم پرداخت این مطالبات از ارایه خدمت به بیماران دست خواهند کشید.

اگرچه بنا به سوگندی که پزشکان در زمان طبابت خود یاد کرده اند عدم ارایه خدمت به بیماران دور از ذهن است اما این موضوع می تواند زنگ خطری در حوزه سلامت محسوب شود که می‌طلبد وزارت بهداشت با ورود جدی به این امر، مشکل جامعه پزشکی را رفع کند.

این درحالی است که به گفته نمایندگان مجلس اختلاف موجود بین وزارتخانه‌های بهداشت و کار چنین بی انضباطی را در حوزه سلامت رقم زده که با توجه به حساسیت موضوع لازم است رییس جمهور به صورت ویژه به این امر رسیدگی کرده و دستور پیگیری صادر کند.

 
رنجبرزاده: بدهی 95 میلیاردی تامین اجتماعی به بیمارستان‌های همدان

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اعتراض برخی جامعه پزشکی نسبت به عدم پرداخت مطالبات‌شان، افزود: حق‌الزحمه برخی پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان طی دو سال باعث شده اعتراضات جدی در این حوزه شکل گیرد.

 
رنجبرزاده در بازدید از غرفه خانه ملت


نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه ها از بهمن 94 باقی مانده است و تامین اجتماعی تنها یک ماه از سال 95 را پرداخت کرده است که در مجموع سازمان تامین اجتماعی 95 میلیارد تومان به بیمارستان‌های استان همدان بدهکار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بدون شک عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها به بدنه جامعه پزشکی منتقل خواهد شد این درحالی است که مجلس با تصویب قانونی به پزشکان دولتی اجازه فعالیت در بخش خصوصی را نداده اما از سویی دیگر دولت مطالبات این پزشکان را نمی پردازد تا آنها بتوانند از لحاظ اقتصادی تامین باشند.

وی یادآور شد: دولت نباید بی تفاوت از مشکلات پزشکان و پرسنل درمانی بگذرد؛ باید عدالت در پرداخت را شاهد باشیم چراکه ممکن است آنچه که در استان همدان به دلیل بی توجهی به جامعه پزشکی رخ می دهد در شهرهای دیگر چنین وضعیتی نباشد که این نشان می دهد استان همدان در این زمینه مغفول واقع شده است.

رنجبرزاده تاکید کرد: باید برای اینکه طرح تحول سلامت با شکست مواجه نشود باید منابع اعتباری آن از سوی دولت مدیریت شود این درحالی است که اکنون در وزارتخانه های بهداشت و کار شاهد اختلافات زیادی هستیم که این امر ضربه به حوزه سلامت وارد می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید با جدیت این موضوع را پیگیری کرده چراکه دود بی توجهی به این امر به چشم بیماران خواهد رفت.
 

قربانی: رییس‌جمهور به پرداخت مطالبات جامعه پزشکی ورود کند

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اعتراض برخی از پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها نسبت به عدم پرداخت مطالبات‌شان، افزود: پاشنه آشیل طرح تحول سلامت کمبود منابع مالی است؛ عدم تحقق منابع مالی در بهداشت و درمان باعث شده دولت نتواند به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.


محمدحسین قربانی در غرفه خبرگزاری خانه ملت در بیستمین نمایشگاه مطبوعات


نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها نتوانسته به طور کامل در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار گیرد از سویی دیگر به دلیل عدم اختصاص منابع بیمه ها باعث شده آنها نیز نتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تامین منابع در طرح تحول سلامت مشکل ساز شده است، تصریح کرد: همین امر باعث اعتراض پزشکان و کادر درمانی شده است؛ بدون شک اینکه پزشکی 2 سال مطالبات خود را دریافت نکند پذیرفته شده نیست و طبیعی است که بخواهد نسبت به این شرایط اعتراض داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرروت توجه به مطالبات جامعه پزشکی و کادر درمانی، یادآور شد: البته اعتراضات پزشکان به معنای آن نیست که این ها بخواهند دست از طبابت بردارند اما در هر حال ممکن است عده ای از این وضعیت بهره برداری‌های شخصی کنند.

قربانی درباره چگونگی رفع مشکل و اعتراض جامعه پزشکی، تاکید کرد: برای رفع این موضوع باید شخص رییس جمهور وارد عمل شود چراکه اکنون اختلافات موجود بین وزارتخانه‌های بهداشت و کار باعث شده انتظارات موجود در حوزه سلامت تامین نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: از سویی دیگر رییس‌جمهور باید در جهت تخصیص بهتر منابع در حوزه سلامت کمک کند تا مطالبات جامعه پزشکی و کادر درمانی را بتوان پرداخت کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون جلسه ای را برای بررسی این موضوع طی هفته گذشته برگزار کرد، گفت: مجلس به نوبه خود وارد عمل شده حال نوبت دولت است که به اختلافات موجود در وزارتخانه های بهداشت و کار پایان دهد.

 
نوبخت: پزشکان نباید در ارائه خدمات کوتاهی کنند/ نامه به رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات پزشکان

علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم نیز با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات اطباء و پرستاران یا شرکت های فروش دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: برای پرداخت مطالبات جامعه پزشکی نامه ای به رئیس جمهور نوشتم تا پیگیری های لازم را انجام دهند.
 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه باید مطالبات اطباء و پرستاران یا شرکت های فروش دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شود امری بدیهی است اما به هر حال آنقدر این موضوع حساس بود که طی هفته گذشته کمیسیون بهداشت سریعا با مسئولان مربوطه جلسه ای را برگزار کرد.

وی یادآور شد: در نشست مذکور حساسیت موضوع به مسئولان منتقل شد و در این زمینه نامه این نیز به رئیس جمهور نوشتم تا پیگیری‌های لازم را انجام دهند که براساس آخرین اخبار این پیگیری ها صورت گرفته و در این زمینه باید از سازمان برنامه بودجه و بیمه ها مطالبات جامعه پزشکی پرداخت شود که البته اقداماتی نیز صورت گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید مشکلات پزشکان و پرستاران مانعی سر راه درمان بیماران باشد و برای آن شرط و شروطی گذاشته شود لذا هرگونه اهمال خلاف اخلاق پزشکی است و در جای خود موجب پیگیری است، از سوی دیگر ما نیز موظف به تامین بودجه های لازم هستیم تا مشکلات این قشر از جامعه برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha