دبیر علمی کنگره طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بسیاری از بیماری‌ها نه تنها به عنوان یک مشکل در حوزه سلامت بلکه یک معضل اقتصادی برای کشور هستند و تنها طب توانبخشی کلید حل این ناتوانی‌ها است.

سلامت نیوز:دبیر علمی کنگره طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بسیاری از بیماری‌ها نه تنها به عنوان یک مشکل در حوزه سلامت بلکه یک معضل اقتصادی برای کشور هستند و تنها طب توانبخشی کلید حل این ناتوانی‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کامران آزما دبیر علمی بیستمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگتوز در کنگره‌ای که در این خصوص برگزار شد، گفت: این کنگره در حالی برگزار می‌شود که نسبت به 20 سال گذشته تعداد فارغ‌التحصیلان و دستیاران این رشته از رشد 10 برابری برخوردار شده است.

وی افزود: زمانی در کشور تنها دو مرکز عهده‌دار تربیت سالیانه 6 تا 7 حوزه توانبخشی در سال بودند که هم اکنون این طب یک رشد کمی و کیفی پیدا کرده است. این پیشرفت همه عرصه‌های علمی اجرایی و مدیریتی را شامل می‌شود.

آزما گفت: راه‌اندازی مراکز جامع متعدد در سطح کشور یکی دیگر از توفیقات بوده است؛ توجه بیش از پیش سیاست‌گذاران و بیماران این رشته ما را به اعتلای این رشته مصمم کرده است. طب توانبخشی کلید حل بسیاری از ناتوانی‌ها است و مقرون به صرفه بودن اکثر مطالعات توانبخشی برای حوزه سلامت و کشور به اثبات رسیده است.

دبیر علمی کنگره طب فیزیکی و توانبخشی در پایان گفت: به دنبال فراخوانی که اعلام شد و با توجه به محورهای جدید (توانبخشی از راه دور و توجه به پرستاری توانبخشی)‌ بیش از 250 مقاله و عنوان به دبیرخانه ارسال شد که بعد از بررسی آنها 50 مقاله به عنوان ارائه و 50 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha