چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 20753

اگر قصد دارید فاصله زمانی زیادی را بین سه وعده اصلی غذایی خود داشته باشید، حتما باید مقدار كلی میان وعده سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. میان وعده سبب می‌شود كه میزان گرسنگی فرد در هنگام خوردن وعده اصلی غذا به حداقل برسد و حرص و طمع خوردن را كاهش می‌دهد.

چرا مصرف میان وعده‌های سالم ضروری است؟
در حالی كه همواره توصیه می‌شود از مصرف تنقلات و میان وعده‌های ناسالم باید خودداری شود، اما كارشناسان تغذیه تاكید دارند كه استفاده از میان وعده‌های مغزی و سالم در طول روز برای حفظ سلامت و تعادل جسمی و روانی ضروری است.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، مصرف میان وعده‌های ناسالم قبل از هر چیز سبب افزایش اندازه دور كمر می‌شود و پس از آن به تدریج سایر پیامدهای چربی دور شكم بر بدن ظاهر می‌شوند،‌ اما اگر از میان وعده‌های سالم و دارای ارزش غذایی استفاده شود، سلامت و تناسب روان و جسم فرد تامین خواهد شد، اما چرا مصرف میان وعده‌های سالم ضروری است؟

به گزارش وبلاگ كارشناسی «ورزش و تغذیه»، متخصصان می‌گویند: اگر قصد دارید فاصله زمانی زیادی را بین سه وعده اصلی غذایی خود داشته باشید، حتما باید مقدار كلی میان وعده سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. میان وعده سبب می‌شود كه میزان گرسنگی فرد در هنگام خوردن وعده اصلی غذا به حداقل برسد و حرص و طمع خوردن را كاهش می‌دهد.

نكته دوم این كه میان وعده‌های سالم برای كنترل میزان قند خون به ویژه‌ در افرادی كه در این زمینه مشكل دارند، بسیار مفید است. این میان وعده‌ها با آزاد كردن جریان آرام كربوهیدرات‌ها به درون خون مقدار قند آن را كنترل می‌كنند.

سوم این كه با تامین منظم بدن با میان وعده‌های سالم در طول روز می‌توانید انرژی بدن خود را حفظ كنید و در نتیجه این امر به كنترل وزن شما كمك خواهد كرد. به طور خودكار با مصرف میان وعده‌های سالم، متابولیسم و جذب مواد غذایی در بدن بهبود پیدا می‌كند. علاوه بر این كه وقتی خوردنی‌های سالم و مغذی مثل میوه‌ها، سالاد، ماست و غلات سبوس دار را جایگزین تنقلات ناسالم مثل چیپس و كلوچه و پفك می‌كنید، مقادیر بسیار زیادی از ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های ضروری به بدن شما خواهد رسید.

این مواد معدنی نه تنها منابع مهمی از انرژی هستند، بلكه فیبر بدن را نیز تامین كرده و در پاكسازی آن موثر هستند. همچنین میان وعده غذایی سالم سبب تقویت سیستم‌ ایمنی بدن كودكان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha