یک متخصص پروتز و ایمپلنت گفت: مهمترین عوارض بی دندانی، چه پروتز ثابت داشته باشد چه پروتز متحرک؛ تحلیل استخوانی است.

مهم ترین عوارض بی دندانی، تحلیل استخوانی است

سلامت نیوز:یک متخصص پروتز و ایمپلنت گفت: مهمترین عوارض بی دندانی، چه پروتز ثابت داشته باشد چه پروتز متحرک؛ تحلیل استخوانی است.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر کوروش صادق پور، متخصص پروتز و ایمپلنت در برنامه فراسو رادیو سلامت با بیان این مطلب افزود: به طور کلی در گذشته موادی جایگزین دندان از دست رفته می شد به نام پروتزهای پابت؛ که در آن ناحیه مجاور دندان را تراش می دادند و جای خالی را با روکش می پوشاندند؛ اما در حال حاضر، با آمدن ایمپلنت، به تعداد دندان از دست رفته، ایمپلنت قرار می دهند و با روکش آن ناحیه را بازسازی می کنند.


وی ادامه داد: مهم ترین عوارض بی دندانی چه پروتز ثابت داشته باشد چه پروتز متحرک، تحلیل استخوانی است. فکی که دندان نداشته باشد استخوان آن تحلیل می رود. سال اول 4 میلی متر در فک پایین تحلیل استخوانی داریم. لذا با با عملکرد ایمپلنت از تحلیل سالانه استخوان جلوگیری می کنیم.


این متخصص پروتز و ایمپلنت در ادامه بیان کرد: شاید مراجعان تا 10 سال پیش برای جایگزینی دندان راه های مختلفی از جمله پروتزهای سنتی به انها پیشنهاد می شد. اکنون مردم آگاهی دارند و خودشان تمایل به استفاده از ایمپلنت دندانی دارند.


وی در خصوص عمر مفید ایمپلنت اظهارداشت:  اگر بیمار بهداشت دهان و دندان را رعایت کند، می توانیم وعده موفقیت برای تمام عمر را بیان کرد.
صادق پور در پاسخ به این پرسش که چه افرادی نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟ آیا افراد دیابتی می توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟ ، بیان کرد: افراد مبتلا به دیابت باید هرروز قند خون را اندازه گیری کنند و اگر هموگلوبین بالای 7 درصد باشد ریسک برای ایمپلنت محسوب می شوند. اگر معدل قند خون در چند ماه گذشته کمتر از 7 درصد باشد، می تواند کاندید خوبی برای ایمپلنت باشد. علت اینکه افراد دیابتی ریسک پذیر هستند برای انجام ایمپلنت، این است که التیام استخوانی در آنها فوق العاده با تاخیر انجام می شود.


این متخصص پروتز و ایمپلنت در پایان اظهارداشت: افراد مبتلا به لوکمی( سرطان های مزمن خون) هم به علت التیام دیر و با تاخیر کاندید مناسبی نیستند. اگر کسی سابقه رادیو تراپی دارد تا 2 سال کاندید ایمپلنت نیست. افرادی که بهداشت را خوب رعایت نمی کنند، کاندید مناسبی نیستند. مگر اینکه از نظر رعایت بهداشت به مرحله با ثبات برسند و آن زمان می توان از ایمپلنت استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha