تشخیص عملكرد گیرنده‌های طعم تلخ روی ماهیچه نرم برونش‌ها در ریه‌ها برای پزشكان غیر منتظره بوده و مشاهده این گیرنده‌ها برای اولین بار آنها را شگفت زده كرده است.

سلامت نیوز: پزشكان در دانشكده پزشكی دانشگاه مریلند خاطرنشان كردند: گیرنده‌های طعم تلخی كه مانند زبان در ریه‌ها هم وجود دارند، می‌توانند به بهبود روش‌های درمان بیماری آسم و سایر بیماریهای ریوی مسدود كننده كمك كنند.

به گزارش ایسنا، دكتر استفان بی‌لیگت استاد طب و فیزیولوژی در دانشگاه مریلند در این باره تاكید كرد: تشخیص عملكرد گیرنده‌های طعم تلخ روی ماهیچه نرم برونش‌ها در ریه‌ها برای پزشكان غیر منتظره بوده و مشاهده این گیرنده‌ها برای اولین بار آنها را شگفت زده كرده است.

به گزارش مجله تخصصی نیچر، این متخصصان می‌گویند: تنها تفاوت گیرنده‌های مزه تلخی در زبان با گیرنده‌های ریوی این است كه در زبان این گیرنده‌ها به مغز سیگنال می‌فرستند اما در ریه‌ها چون به صورت گروهی و منسجم كار نمی‌كنند، این سیگنال‌ها را نمی‌فرستند اما با این حال نسبت به مزه تلخی واكنش نشان می‌دهند.

پروفسور ‌لیگت تایید كرد كه می‌توان در آینده از این قابلیت در ریه‌ها برای تولید داروهای جدید جهت درمان آسم و سایر مشكلات ریوی مثل برونشیت مزمن استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha