چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 20757

در حال حاضر یكسری داروهای غضروف‌ساز وارد بازار شده است كه هیچ كدام از نظر ارتوپدی اساس علمی ندارند و مطالعه علمی نیز در این زمینه انجام نشده است.

داروهای غضروف‌ساز هیچ پایه علمی ندارند
سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: داروهای غضروف‌سازی كه اخیراً وارد كشور شده‌اند هیچ پایه علمی ندارد و مصرف آ‌نها باعث چاقی و افزایش فشار خون می‌شود.

مرتضی كاظمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر یكسری داروهای غضروف‌ساز وارد بازار شده است كه هیچ كدام از نظر ارتوپدی اساس علمی ندارند و مطالعه علمی نیز در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: یك هفته قبل در سوئیس مطالعه‌ای روی این داروها انجام شد و اعلام كردند كه این داروها هیچ اثری در غضروف‌سازی ندارند لذا بیشتر آنها تجارت و سود است.

كاظمی گفت: در آمریكا هیچ كس حق ندارد این دارو را نسخه كند اما این دارو متأسفانه به صورت عجیبی وارد كشور می‌شود. از عوارض این دارو می‌توان به چاقی، افزایش فشار خون و بالا رفتن قند و چربی خون و همچنین وزن بدن نام برد.

كاظمی گفت: هیچ كس در مورد عوارض این دارو در كشور مطالعه‌ای نداشته است. این دارو بیشتر جز مكمل‌ها است اما هیچ مطالعه تأیید شده‌ای درباره آن وجود ندارد و متأسفانه برای بیماری‌هایی مانند زانودرد و آرتروز مصرف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha