پرداخت حق فنی به داروساز مسئولیت‌زا است و در صورتی كه اشتباهی در نسخه‌خوانی اتفاق بیافتد و یا در ارایه داروها مشكلی ایجاد شود، مسئول فنی داروخانه پاسخ‌گو است و با حذف حق فنی داروساز دیگر انگیزه‌ای برای انجام وظایف خود نخواهد داشت.

دیگر تفاوتی میان داروخانه و سوپرماركت نیست
سلامت نیوز: رییس انجمن داروسازان خوزستان گفت: با حذف حق فنی، دیگر تفاوتی میان داروخانه و سوپرماركت باقی نمی‌ماند و انگیزه داروسازان برای حضور در داروخانه كاهش می‌یابد.

دكتر منصور آرزومند در گفت و گو با (ایسنا) اظهار داشت: در شرایطی كه داروخانه‌ها با مشكلات مالی فراوان مواجه هستند، وجود حق فنی می‌تواند اندكی از این مشكلات را كم كرده و برای داروسازان انگیزه‌ای برای حضور در داروخانه‌ها باشد.

وی افزود: در صورتی كه حق فنی حذف شود، داروخانه دیگر تفاوتی با سوپرماركت نخواهد داشت و داروساز‌ها نیز انگیزه خود را برای حضور در داروخانه و انجام وظایف خود در زمینه ارایه مشورت‌های دارویی و بررسی نسخ از دست می‌دهند.

آرزومند تصریح كرد: بیش از 500 داروساز در داروخانه‌های خوزستان فعالیت دارند كه وجود حق فنی برای آنها انگیزه‌ای برای حضور در داروخانه است. با وجود شرایط نامناسب مالی داروخانه‌ها و تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه گر در صورت حذف حق فنی به سیستم اقتصادی داروخانه‌ها ضربه وارد می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: اكنون در بسیاری از كشورهای دنیا، حق فنی به داروسازان حاضر در داروخانه‌ها پرداخت می‌شود و در برخی كشورها مانند كانادا میزان آن بسیار قابل توجه است.

رییس انجمن داروسازان خوزستان اظهار داشت: پرداخت حق فنی به داروساز مسئولیت‌زا است و در صورتی كه اشتباهی در نسخه‌خوانی اتفاق بیافتد و یا در ارایه داروها مشكلی ایجاد شود، مسئول فنی داروخانه پاسخ‌گو است و با حذف حق فنی داروساز دیگر انگیزه‌ای برای انجام وظایف خود نخواهد داشت.

وی افزود: پیش از تصویب چنین طرح‌هایی لازم است ابتدا از افراد كارشناس مشورت گرفته شود و پس از انجام كار تحقیقاتی و در صورت مشاوره نتیجه مثبت تصمیمی اتخاذ شود. متولی چنین تصمیم‌هایی وزارت بهداشت و درمان است.

آرزومند ادامه داد: جامعه داروسازان خوزستان نسبت به حذف حق فنی از سوی دیوان عدالت اداری معترض است و شكایتی در این زمینه تنظیم خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha