اداره كل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر ضمن كذب محض اعلام كردن این اخبار، وظیفه خود می‌داند در راستای حفظ و صیانت از اعتماد اتباع شریف و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از طریق مراجع ذیصلاح و به صورت قانونی پیگیری لازم را به عمل آورد.

اتهامات بی‌اساس را از مجاری قانونی پیگیری می‌كنیم
سلامت نیوز: در پی درج خبری مبنی بر عدم نظارت اصولی بر روند صدور مجوز ورود و توزیع دارو به كشور و ایراد اتهامات واهی در این خصوص در برخی رسانه‌ها، مدیركل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر توضیحاتی در این خصوص ارائه كرد.

دكتر محمدرضا شانه‌ساز در گفتگو با وب‌دا ضمن تكذیب شایعه و بی‌اساس خواندن چنین اخباری گفت: با توجه به مسیر علمی و قانونی دقیق تعریف شده برای انجام مراحل ثبت و ورود دارو در كشور جمهوری اسلامی ایران و لزوم اخذ مجوز لازم از كمیسیون قانونی مربوطه، متشكل از دانشمندان متخصص رشته‌های مختلف داروسازی، پزشكی و مسئولان بلندپایه دولتی، اصولاً طرح این مسایل یا ناشی از بی‌اطلاعی منبع خبر است و یا مؤید تأثیر آشكار و پنهان دست رقبای اقتصادی و كمپانی‌های داروسازی رقیب در نسبت دادن ناشیانه این اتهامات به معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی.

وی افزود: اداره كل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر ضمن كذب محض اعلام كردن این اخبار، وظیفه خود می‌داند در راستای حفظ و صیانت از اعتماد اتباع شریف و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از طریق مراجع ذیصلاح و به صورت قانونی پیگیری لازم را به عمل آورد.

دكتر شانه ساز با اعلام این كه در این سایت‌ها صراحتاً اشاره شده كه اخبار مذكور بنابر شنیده‌ها درج شده است، گفت: سئوال اساسی اینست كه آیا صرف اتكاء به «شنیده‌ها» برای یك خبرگزاری یا رسانه خبری می‌تواند مجوزی بر درج اینگونه اخبار كذب باشد؟

گفتنی است به تازگی خبری تحت عنوان «ردپای سفیر اروپایی و همسر ایرانی‌اش در واردات غیرقانونی دارو» به شكل گسترده‌ای در رسانه‌های خبری الكترونیك درج شد كه در آن معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را به عدم نظارت دقیق و كارشناسانه بر روند صدور مجوز برای ورود و توزیع دارو در شبكه دارویی كشور و روی آوردن به «رفاقت‌های فامیلی» در چنین امور حساسی كه نسبت مستقیم با سلامت مردم شریف ایران اسلامی دارد، متهم می‌كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha