شاید مرگ، این بار شكست بخورد. سهیل اما امیدوار نیست.كابوس‌ها امانش نمی‌دهند.چوب خط می‌كشد روی دیوار ندامت و جهل كودكی‌اش در انتظار مرگ. حالا اولیای دم گفته‌اند كه رضایت می‌دهند اگر«حق‌المصالحه» جور شود. 350میلیون تومان برای «حق‌المصالحه» نیاز است و جمعیت امام علی (ع) متعهد شده تا 250 میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند. 250میلیون برای نجات جان جوانی از مرگ. برای آنكه طناب دار نپیچد دور گلوی آرزوها و فرداهای پسرك.

سلامت نیوز: شاید مرگ، این بار شكست بخورد. سهیل اما امیدوار نیست.كابوس‌ها امانش نمی‌دهند.چوب خط می‌كشد روی دیوار ندامت و جهل كودكی‌اش در انتظار مرگ. حالا اولیای دم گفته‌اند كه رضایت می‌دهند اگر«حق‌المصالحه» جور شود. 350میلیون تومان برای «حق‌المصالحه» نیاز است و جمعیت امام علی (ع) متعهد شده تا 250 میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند. 250میلیون برای نجات جان جوانی از مرگ. برای آنكه طناب دار نپیچد دور گلوی آرزوها و فرداهای پسرك.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه قانون نوشت: «سهیل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب آهنگ گلدون رو تقدیم می‌كنم، هركس كار رو دانلود كرد در حد توانش مبلغی رو برای نجات سهیل واریز كنه به شماره حساب درج شده در عكس ... می‌دونم كه شرمسارم نمی‌كنین» این آخرین پست محسن چاووشی است.پستی برای نجات یك زندگی؛برای رهایی از كابوس مرگ. تنها 6روز باقی مانده.6 روز برای تمام شدن این كابوس.پایانی سفید یا سیاه. كابوسی كه حالا 5 سال است مهمان مداوم شبانه‌های پسری در كنج سلول تنهایی و ندامتش شده است. پسركی كه روزی كه پا به سلول گذاشت 15 ساله بود بدون تصور روشنی از آینده و امروز بیست‌ساله است و دندان به دندان می‌ساید در انتظار مرگ. یك بار تا پای چوبه دار رفته است. دوماه پیش بود. 11 شب خبر داده‌اند كه فردا روز اعدام است و همه‌چیز تمام خواهد شد. آمبولانس آمده،ماشین آتش‌نشانی در محل حاضر شده و همه خیال كرده بودند كه دیگر كار تمام است .روز اعدام برگه‌ای در پرونده‌اش گم می‌شود و به علت نقص پرونده باز هم اعدام عقب می‌افتد. باز هم امیدی جوانه می‌زند. شاید مرگ، این بار شكست بخورد. سهیل اما امیدوار نیست.كابوس‌ها امانش نمی‌دهند.چوب خط می‌كشد روی دیوار ندامت و جهل كودكی‌اش در انتظار مرگ. حالا اولیای دم گفته‌اند كه رضایت می‌دهند اگر«حق‌المصالحه» جور شود. 350میلیون تومان برای «حق‌المصالحه» نیاز است و جمعیت امام علی (ع) متعهد شده تا 250 میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند. 250میلیون برای نجات جان جوانی از مرگ. برای آنكه طناب دار نپیچد دور گلوی آرزوها و فرداهای پسرك.

ماجرا از چه قرار بوده است؟

سهیل 15 سال داشت و چوپانی می‌کرد و برای محافظت از گله، همواره سلاح سرد همراه خود داشت، مدتی می‌شد که با مقتول سر مسائل بچه گانه کل کل داشتند و همدیگر را تهدید می‌کردند و آن روز مقتول با دوستش پیش سهیل می‌روند و سهیل که فکر می‌کند برای کتک‌کاری و دعوا آمده‌اند حسابی می‌ترسد و برای همین از سلاح خود استفاده می‌کند و بعد هم... بعد از حادثه، سهیل که حسابی ترسیده آن‌قدر در عالم بچگی بوده است که به جای آنكه فرار کند می‌رود در خانه و پنهان می‌شود و منتظر می‌ماند که دستگیرش کنند. حالا از آن روز پنج سال می‌گذرد و سهیل در زندان مرکزی است و هر روزش با این كابوس گذشته كه از پنجره كوچك سلولش به مرگ سلام دهد یا زندگی؟ حالا شمار این روزهای انتظار رسیده به عدد 6. اگر حق‌المصالحه جور نشود؟ تمام؛سهیل اعدام می‌شود.

تلاش برای نجات زندگی سهیل

جمعیت امام علی مسئولیت جور كردن «وجه المصالحه» سهیل را برعهده گرفته است. هركاری كه توانسته‌اند كرده اند در این 5سال برای نجات جان سهیل و حالا رسیده‌اند به آخرین راه.مرگ هم بیكار ننشسته در این مدت.ایستاده در چند قدمی سهیل و هرروز یك قدم به او نزدیك‌تر می‌شود. امروز فقط 6 قدم فاصله دارد تا سهیل. پسر كم‌حرفی كه آن قدر مثبت و مودب است که مشاورین روانشناس جمعیت امام علی (که چندسالی هست در کانون با بچه‌ها کار می‌کنند) و همچنین مشاورین کانون، اعدام احتمالی سهیل را یک فاجعه می‌دانند که نباید اتفاق بیفتد. شرایط روحی سهیل این روزها اصلا خوب نیست. ازکانون برای اعدام به زندان بزرگسال منتقل شده و آن شب کذایی که قرار بر اعدام بود، چنان او را به هم ریخته است که جز اشک و استرس کاری برایش نمانده. امیدی به زندگی ندارد.شب ها كه اشك چشمانش خشك می‌شود از ترس و دلهره شاید یاد روستا‌ی‌شان می‌افتد در كرمانشاه.5سال است كه دورافتاده از خانه و خانواده. 5 سال است كه آسمان پرستاره روستایش، جایش را داده به سقف سلول كوچكش.5سال است كه امروز و فردا می‌كند برای مرگ.5سال است كه طناب مرگ خجالت می‌كشد از پیچیدن دور گردن رویاهای پسرك 15 ساله چوپان. سهیل اما كاسه صبرش سر آمده.ناامیدی رخنه كرده در دل رویاهایش.ترس، طناب شده دور گلویش. به سختی نفس می‌كشد و منتظر مرگ است. روز می‌شمارد؛یك،دو،سه.. و امان از روزی كه این شماره‌ها برسد به 6.

شماره حساب کمک به سهیل

مددكاران جمعیت امام علی اما امیدوارند،امیدوار ومنتظر برای نجات سهیل. شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸٨ به نام جمعیت امام علی را اعلام كرده اند برای كمك. *730*30# نیز برای پرداخت از طریق موبایل. مددكاران تند تند موجودی می‌گیرند،روز می‌شمارند برای نجات جوانی سهیل.به هركه توانسته‌اند رو زده‌اند كه شاید این بار روی مرگ كم شود.محسن چاووشی كه آمد،حالا نجات سهیلی كه در آسمان این روزهایش حتی یك ستاره نیست، نیازمند حضور مردم ،هنرمندان و طرفداران ستارگانی است كه به محبوبیت خود می‌بالند.طرفدارانی كه اگر بخواهند و اگر همت كنند جان و جوانی سهیل از مرگ نجات می‌یابد. خدا كند كه بشود،خدا كند كه مرگ این بار از رو برود.خدا كند كه همه همت كنیم و این بار بشود....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha