شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 207666

وزیر بهداشت مسئول سلامت جامعه است و این چندان زیبنده نیست که خود به خاطر چند حرف از کوره در برود و با چنین ادبیات تندی یک فرد پایین تر از خود را خطاب قرار دهد.

چرا مسئول سلامت جامعه عصبانی شد؟

سلامت نیوز: وزیر بهداشت مسئول سلامت جامعه است و این چندان زیبنده نیست که خود به خاطر چند حرف از کوره در برود و با چنین ادبیات تندی یک فرد پایین تر از خود را خطاب قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز، عصر ایران نوشت: «خیلی غلط کردی بی‌شعور! اگر من بگذارم یک روز دیگر اینجا کار کنی». شاید باورش سخت باشد اما این جملات از زبان وزیر بهداشت خارج شده است. جملات تندی که بعد از آن هاشمی مجبور شد از فرماندار بدره معذرت خواهی کند.

فرماندار بدره از کمبود امکانات سخن گفت و وزیر بهداشت به او پاسخ داد:« شما نماینده دولت هستید، چرا در حضور استاندار حرف الکی و بی‌ربط می‌زنید؟ مگر امام جمعه هستید که حرف بی‌ربط می‌زنید؟ شما نماینده دولت هستید.» (منبع)

معذرت خواهی وزیر از این فرماندار قابل تقدیر است اما قبل از آن باید از آقای هاشمی پرسید آیا این ادبیات در شان یک وزیر است؟ آیا یک باید یک وزیر با وجود تمام مشغله‌ها به خاطر چند درخواست معقول یا غیر معقول اینچنین عصبانی شود؟
چرا مسئول سلامت جامعه عصبانی شد؟

پاسخ ساده است، خیر! هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی ایران حق ندارد با مقام پایین دست خود یا حتی مردم اینگونه سخن بگوید. این  ادبیات متعلق به فیلم‌‌های فارسی است. بدتر از این ادبیات، تهدیدی است که وزیر بهداشت می‌کند.

وزیر خطاب با فرماندار می‌گوید: «اگر من بگذارم یک روز دیگر اینجا کار کنی» اولا باید گفت که بودن یا نبودن فرماندار در حوزه کاری وزیر کشور است و وزیر بهداشت حق ندارد در مورد آینده کاری او سخن بگوید. در مرحله دوم باید اشاره کرد این سخن وزیر نشان می‌دهد جناب هاشمی می‌خواسته از جایگاه خود استفاده و احتمالا با توصیه به وزیر کشور مراحل برکناری این فرماندار را فراهم کند.

رفتار وزیر بهداشت حتی در صورت عذرخواهی قابل پذیرش نیست. اصلا نباید این رفتار شکل بگیرد که وزیر مجبور شود به خاطر آن عذرخواهی کند.

وزیر بهداشت مسئول سلامت جامعه است و این چندان زیبنده نیست که خود به خاطر چند حرف از کوره در برود و با چنین ادبیات تندی یک فرد پایین تر از خود را خطاب قرار دهد.

امیدواریم این آخرین مورد از این جنس رفتارها باشد. نه در دولت روحانی بلکه در تمام دولت‌های آینده هیچ مقامی حق ندارد از این باب که مقام بالادستی است به افراد توهین کند و شخصیت آنها را در برابر جمع زیر سوال ببرد. همان قدر که وزیر بهداشت نگران حوزه مسئولیت خود است قطعا فرماندار بدره هم نگران مسئولیت خود و پاسخ گویی به مردم حوزه خود است.


نکته دومی که تمام مسئولان ما باید به آن توجه کنند این معناست که در فضای امروز دیگر هیچ جایی برای پنهان کردن وجود ندارد. رسانه ها همه چیز را ثبت و ضبط و می کنند و به چشم بر هم زدنی یک اتفاق در دورترین شهرستان هم در سطح وسیع پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha