شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 20767

شدت حساسیت به سوسك در افراد مختلف، متفاوت است و امكان دارد كه بدن فردی به سوسك خیلی حساسیت نشان بدهد و بدن فردی اصلا حساسیتی به سوسك نداشته باشد. اما نكته مهم این است كه بدن همه افراد نسبت به عوامل عفونی و انگلی سوسك‌ها حساس است و امكان ابتلا به بیماری‌های عفونی و انگلی در تماس مداوم با ترشحات یا قطعات بدن سوسك در همه افراد وجود دارد.

سلامت نیوز:سوسك‌ها یكی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آلرژی در خانه محسوب می‌شوند. بزاق، مدفوع و حتی تمام قطعات بدن سوسك كه در خانه پخش می‌شوند، آلرژی‌زا هستند و می‌توانند انواع ناراحتی‌های پوستی یا تنفسی را برای افراد ایجاد كنند...

به گزارش سلامتیران به همه افراد توصیه می‌كنیم كه به هر نحوی از ورود یا تكثیر سوسك‌ها در منزلشان پیشگیری كنند. بهترین روش از بین بردن سوسك‌ها هم سم‌پاشی است. حتی سوسك‌هایی كه در پناهگاه‌شان پنهان می‌شوند، چند روز بعد از سم‌پاشی برای به دست آوردن هوای تازه از پناهگاه خود بیرون می‌آیند و در معرض دید و در نتیجه مرگ قرار می‌گیرند. بنابراین بهتر است كه افراد از هرگونه تماس مستقیم با بدن سوسك‌ها پرهیز كنند و بدن مرده این حشره را با یك نایلون بردارند و در نایلون را گره بزنند و آن را در سطل زباله بیندازند.

از طرف دیگر، چون سوسك‌ها در چاه دستشویی و مكان‌های كثیف رفت‌وآمد دارند، امكان انتقال تخم انگل و باكتری توسط آنها بسیار بالا است و به همین دلیل است كه ما می‌گوییم تمام ترشحات و قطعات بدن سوسك، آلرژن هستند.
 اما شدت حساسیت به سوسك در افراد مختلف، متفاوت است و امكان دارد كه بدن فردی به سوسك خیلی حساسیت نشان بدهد و بدن فردی اصلا حساسیتی به سوسك نداشته باشد. اما نكته مهم این است كه بدن همه افراد نسبت به عوامل عفونی و انگلی سوسك‌ها حساس است و امكان ابتلا به بیماری‌های عفونی و انگلی در تماس مداوم با ترشحات یا قطعات بدن سوسك در همه افراد وجود دارد.
بنابراین همان‌طور كه گفته شد تا آنجایی كه می‌توانید به‌طور مستقیم به بدن سوسك‌ها دست نزنید یا آنها را با روش‌های فیزیكی از بین نبرید چون این كار باعث پراكنده شدن ترشحات بدن آنها به محیط اطراف و ایجاد آلرژی بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha