متأسفانه آمارهای موجود نشان می‌دهد میزان نمك و شكر موجود در مواد غذایی تولیدی در كشور بسیار بیش از حد مجاز است و با وضع مطلوب فاصله دارد

صنایع غذایی ملزم به كاهش نمك و شكر مصرفی شدند
سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی سلامت، صنایع غذایی مكلف به رعایت استاندارد نمك و شكر در مواد تولیدی شدند و وزارت كشور نیز موظف به ساماندهی فروشندگان دوره گرد مواد غذایی تا پایان امسال شد.

محمد آقاجانی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی كه به ریاست معاون اول رئیس جمهوری در تیر امسال تشكیل شد، وزارت كشور موظف شد برنامه عملیاتی ساماندهی فروشندگان دوره گرد مواد غذایی را تدوین و ظرف 6ماه از تصویب این مصوبه در كل كشور اجرا كند.

وی ادامه داد: وزارت كشور با توجه به اینكه نیروی انتظامی را در زیر مجموعه خود دارد، ظرفیت قانونی و توان اجرایی لازم را برای برخورد با فروشندگان مواد غذایی دوره گرد دارد به همین علت موظف شده با همكاری وزارت بهداشت نسبت به ساماندهی این مسئله اقدام كند.

مشاور وزیر بهداشت همچنین گفت: بر اساس مصوبه دیگر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تمام تولیدكنندگان مواد غذایی ملزم به رعایت استانداردهای نمك و شكر ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شدند كه با همكاری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ابلاغ می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت نیز مطابق این مصوبه موظف شده، ظرف 3 ماه از تصویب این مصوبه استانداردهای نمك و شكر مواد غذایی را ابلاغ كند كه این كار انجام شده است.

مدیر كل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه آمارهای موجود نشان می‌دهد میزان نمك و شكر موجود در مواد غذایی تولیدی در كشور بسیار بیش از حد مجاز است و با وضع مطلوب فاصله دارد و مقدار زیادی از نمك و شكر اضافی مصرفی مردم از طریق مواد غذایی تولیدی در صنایع غذایی فعال در بخش دولتی و خصوصی به خورد مردم داده می‌شود.

آقاجانی گفت: همچنین وزارت صنایع و معادن نیز موظف شد هنگام صدور مجوز فعالیت و بهره‌برداری به صنایع غذایی استاندارهای نمك و شكر اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را به این مراكز ابلاغ كند.

وی افزود: همین طور معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری نیز موظف شد تمام دستگاه‌های دولتی را به آموزش عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مكلف كند و البته محتوای آموزشی این آموزش‌ها نیز از سوی وزارت بهداشت تدوین و اعلام می‌شود.

مشاور وزیر بهداشت گفت: مهمترین عوامل خطر بیماری‌های قلبی شامل مصرف سیگار، بی تحركی، فشار خون و چربی خون بالاست كه هر سال شاخص‌های آن در روز جهانی قلب اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha