متأسفانه ارائه مجوز ورود لوازم بهداشتی و آرایشی به كشور از سوی برخی سازمان‌ها، بازار این كالاها را با ناهمگونی بسیار همراه كرده و باید برای نظارت و كنترل بیشتر این وضعیت با كمك مجامع صنفی و ارگان‌های ذیربط دیگر اقدام كرد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از نصب برچسب اصالت بر لوازم آرایشی و بهداشتی، همانند داروها، برای جلوگیری از تقلب و قاچاق این لوازم خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز ، احمد شیبانی با موفق ارزیابی كردن طرح نصب برچسب اصالت دارو برای تشخیص داروی قاچاق از غیرقاچاق، از انجام این تجربه برای لوازم آرایشی و بهداشتی خبر داد.

وی گفت: تجربه نصب برچسب اصالت دارو موجب كنترل خوب بازار 2هزار و 500 قلمی دارو شده و امیدواریم نصب این برچسب بر لوازم آرایشی و بهداشتی نیز موجب كنترل قاچاق و شبیه‌سازی بازار 11 هزار قلمی لوازم آرایشی و بهداشتی نیز بشود.

معاون وزیر بهداشت  در گفتگو با وب دابا اشاره به قاچاق چمدانی لوازم بهداشتی و آرایشی به كشور، اظهار داشت: متأسفانه ارائه مجوز ورود لوازم بهداشتی و آرایشی به كشور از سوی برخی سازمان‌ها، بازار این كالاها را با ناهمگونی بسیار همراه كرده و باید برای نظارت و كنترل بیشتر این وضعیت با كمك مجامع صنفی و ارگان‌های ذیربط دیگر اقدام كرد.

شیبانی جعل آرم وزارت بهداشت بر روی برخی از لوازم بهداشتی و آرایشی را اقدامی غیرقانونی و قابل پیگرد اعلام كرد و به متخلفان هشدار داد چنین مواردی به طور جدی از سوی سازمان غذا و دارو تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha