شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹

براساس تحقیق انجام شده، دانشمندان آمریکایی می گویند سیستمی را به وجود آورده اند که توانایی ثبت فعالیت های مغز را در سطوح بالا دارد.

گروهی از پژوهشگران می گویند قصد دارند رویاهای انسان در خواب را بر روی امواج الکترونیکی ثبت و تفسیر کنند.
به گزارش سلامت نیوز شاید ایده ماشینی که توانایی ثبت رویاها را داشته باشد ، به نظر تخیلی بیاید، اما یک تیم تحقیقاتی در کالیفرنیا در تلاش است تا دریابد که عملی شدن چنین ایده ای تا چه حد ممکن است.

در همین ارتباط، دکتر موران کیرف، سرپرست این تیم تحقیقاتی گفته است:"ما امیدواریم که بتوانیم رویاهای انسان را بخوانیم."

تحلیلگران خواب و رویا، تا همین اواخر از روانشناسی به عنوان ابزاری برای درک ضمیر ناخودآگاه استفاده می کردند. اما تنها راه تفسیر خواب این بود که از مردم خواسته شود تا بعد از بیدار شدن درباره موضوع خوابهایشان توضیح بدهند.

دکتر کیرف می گوید: "هنوز پاسخ روشنی در این باره که چرا خواب می بینیم وجود ندارد. اما یکی از سوالاتی که امیدواریم به آن پاسخ دهیم این است که چه موقع واقعا چنین رویاهایی به سراغ ما می آیند."

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی براساس تحقیقی که توسط این تیم پژوهشی انجام شده، فعالیت تک تک سلول های مغزی و یا اعصاب با اهداف و مفاهیم مشخصی مرتبط است.

در جریان این تحقیق، این تیم تحقیقاتی با نشان دادن مجموعه تصاویری به داوطلبان توانست سلول های مغزی را که با بخش وسیعی از اهداف و مفاهیم هماهنگ هستند، شناسایی کنند.

حال قدم بعدی برای این محققان این است که دریابند آیا می توانند مفهوم امواج مغزی داوطلبان را به هنگام خواب دریابند یا خیر؟ در صورتی که چنین چیزی تحقق یابد دانشمندان امیدوارند که بتوانند نقشه امواج مغزی انسان را هنگام خواب ثبت و ارتباط آن را با رویاها پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha