طرح استفاده از میلیونها توپ سیاه پلاستیکی برای جلوگیری از تبخیر آب دریاچه ها به شدت مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است و گفته می شود که توسط یک مهندس ایرانی به نام "پدرام محمدی" اختراع شده و در کالیفرنیا با عنوان "یک ایرانی، طراح توپ‌های نگهبان آب سد نیویورک" و دیگر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

عکس/بازتاب طرح مهندس ایرانی برای استفاده از میلیونها توپ سیاه پلاستیکی جهت جلوگیری از تبخیر آب دریاچه ها

سلامت نیوز:طرح استفاده از میلیونها توپ سیاه پلاستیکی برای جلوگیری از تبخیر آب دریاچه ها به شدت مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است و گفته می شود که توسط یک مهندس ایرانی به نام "پدرام محمدی" اختراع شده و در کالیفرنیا با عنوان "یک ایرانی، طراح توپ‌های نگهبان آب سد نیویورک" و دیگر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.


به گزارش سلامت نیوز،خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه نوشت: در تصاویر به اشتراک گذاشته شده می توان مشاهده نمود که این توپ ‌ها با قرار گرفتن روی سطح آب هم مانع بخار شدن بیش از حد شده و هم اجازه نمی دهند خاک و بقیه آلاینده‌ها وارد آب شوند.​

کاربران بسیاری نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان داده اند. برخی این اقدام را تحسین کرده و می نویسند که به دلیل جلوگیری ازتبخیر و وارد شدن گرد و خاک به آب رنگ سیاه توپ ها باعث میشه اشعه ماورای بنفش در صحرای کالیفرنیا رو آب تاثیر نگذارد.

این در حالی است که بسیاری از کاربران ایرانی اینترنت نظر متفاوتی دارند و سوالات بسیاری برایشان پیش آمده است. برخی می گویند "بنظر اشتباهه، بخاطر امکان خفگی آب کف، بخاطر عدم تبادل نور و هوا و امکان مسمومیت بخاطر واکنش گوی پلاستیکی به نور خورشید".
برخی نیز بر این عقیده اند که چرا گوی ها را سفید نساخته اند؟ و این که انواع نرم کننده و ترکیبات فنوله سرطانزا در ساختار پلیمر ها وجود داره.



کاربر دیگری نیز می نویسد که شاید برای این موضوع فکری کردده اند ولی این حجم زیاد از پلاستیک سیاه وقتی درمعرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد چه واکنش شیمیایی با آب نشان می دهد و این موضوع می تواند اثرات مخربی نیز داشته باشد.


کاربری نیز می گوید فضای خالی بین توپ‌ها باعث می‌شود اکسیژنی که برای آب لازم است به آب می‌رسد و نور مورد نیاز موجوداتی که در آب زندگی می‌کنند هم تأمین می‌شود. این طرح حتی در حوضچه‌های پرورش ماهی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، چون در زمستان از یخ‌زدگی سطح آب جلوگیری می‌کند و روند پرورش ماهی‌ها را بهتر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha