متخصص غدد و داخلی با اشاره به عوامل مهم افزایش قد، گفت: درمان کوتاهی قد باید هر چه زودتر شروع شود و قبل از بلوغ، سرعت رشدی قد بهبود یابد.

عوامل مهم افزایش قد/ کوتاهی قد فرزندان خود را قبل از بلوغ درمان کنید

سلامت نیوز:متخصص غدد و داخلی با اشاره به عوامل مهم افزایش قد، گفت: درمان کوتاهی قد باید هر چه زودتر شروع شود و قبل از بلوغ، سرعت رشدی قد بهبود یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهران زمان زاده  در ارتباط با عوامل مهم بهبود قد اظهارداشت: در صورتی که کمبود هورمون علت کوتاهی قد باشد باید هورمون مورد نیاز رشد توسط پزشک تزریق  شود البته درمان با هورمون رشد بعد از اتمام رشد نیز باید ادامه یابد.

وی افزود: دلیل ادامه درمان با هورمون ایجاد اثراتی دیگر مانند حمایت از عملکرد طبیعی غدد جنسی است همچنین این هورمون  باعث ثابت ماندن چگالی طبیعی استخوان‌ها  می‌شود.

متخصص غدد و داخلی با تأکید بر اینکه بهتر است بدانید که درمان کوتاهی قد باید هر چه زودتر شروع شود و قبل از بلوغ، سرعت رشدی قد بهبود یابد، گفت: افزایش رشد قدی قبل از درمان 3  تا 4 سانتی متر در سال و سال اول درمان 10تا12 سانتی متر در سال و سال‌های دوم و سوم درمان 7 تا9 سانتی متر در سال است

زمان زاده با اشاره به استفاده از دوزهای بالای هورمون رشد برای بهبود قد عنوان کرد: افزایش دوز هورمون نسبت به وزن، تجویز روزانه دارو، شروع زودرس درمان، درمان قبل از متوقف شدن رشد، تجویز دوزهای جایگزین هورمون‌های تیروئیدی،تجویز دوزهای جایگزین هورمون‌های گلوکوکورتیکوئیدها از دیگر عوامل مهم بهبود قد است که توسط پزشکان برای فرد ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha