دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

بسیاری از مردم با خود عهد بسته‌اند که امسال به پاس حرمت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در چهارشنبه‌سوری از مواد محترقه استفاده نکنند.

عکس/«نه» دانش‌آموزان به ترقه‌بازی

سلامت نیوز: بسیاری از مردم با خود عهد بسته‌اند که امسال به پاس حرمت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در چهارشنبه‌سوری از مواد محترقه استفاده نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نمقل از همشهری آنلاین،در این بین دانش‌آموزان پیشاهنگ هستند و در بیشتر مدارس كشور كمپین‌های «نه به مواد محترقه» تشكیل شده است.این كار معمولا با امضای طومار و نصب پارچه نوشته‌ها در نزدیكی مدارس یا ایستگاه‌های آتش‌نشانی انجام می‌شود.

آموزش و پرورش به واسطه حضور حدود 13میلیون و 500دانش‌آموز در مدارس وظیفه خطیری بر عهده دارد. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش دراین باره به همشهری گفت:«ما از تشكیل كمپین‌های دانش‌آموزی در مدارس برای استفاده نكردن از مواد محترقه در روزهای پایانی سال به‌ویژه شب چهارشنبه‌سوری حمایت می‌كنیم.»

مهدی فیض با بیان اینكه در مدارس نیز معاونان پرورشی به دانش‌آموزان توضیح می‌دهند تا سطح آگاهی آنها در این زمینه بیشتر شود، افزود: «با توجه به حادثه تلخ ساختمان پلاسكو امسال توقع این است كه همكاری و همدلی بیشتری با آتش‌نشانان داشته باشند تا چهارشنبه‌بدون خطری را تجربه كنیم.»

منصوره مهدوی، مشاور یكی از دبیرستان‌های دخترانه نیز با بیان اینكه مشاهدات‌شان نشان می‌دهد امسال بسیاری از دبیرستانی‌ها تصمیم گرفته‌اند به این نهضت بپیوندند، می‌گوید: «این كاریعنی دانش‌آموزان تمرین كنند زیر آوار خشونت و آتش بی‌دردی و بی‌مسئولیتی نمانیم. در حقیقت یك جور «نه گفتن» به خشونت هم هست. عكس سلفی چهارشنبه سوری دانش‌آموزان نه با ترقه و آتش بلكه با تصاویر آتش‌نشانان شهید شهر خواهد بود.»

آموزش‌وپرورش هر سال بخشنامه‌ای را برای ترویج فرهنگ ایمنی و كاهش حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ارسال می‌كند. امسال نیز این بخشنامه از سوی معاون سلامت این وزارتخانه به مدارس ارسال و در آن بر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی پیام‌های مرتبط با موضوع با استفاده از ظرفیت استانی تأكید شده است. همچنین قرار است بخشی از مراسم صبحگاه به موضوع حوادث و چهارشنبه آخر سال با دعوت از كارشناسان هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان اختصاص یابد.

    هشدار پلیس

همزمان پلیس نیز هشدار داد با هنجارشكنان چهارشنبه‌سوری برخورد قاطع كرده و این افراد در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت می‌شوند. همچنین خودروهایی كه در این روز برای شهروندان ایجاد مزاحمت كنند تا بعد از تعطیلات نوروز توقیف خواهند ماند. پلیس از مردم خواست فعالیت افرادی را كه با فروش مواد محترقه غیراستاندارد، فضای ناامنی را در جامعه توسعه می‌دهند از طریق تلفن 110گزارش كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha