یک چهارم آمار جهانی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال بخاطر آلودگی‌های محیطی رخ می دهد.

مرگ میلیونها کودک بر اثر آلودگی‌های محیطی

سلامت نیوز: یک چهارم آمار جهانی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال بخاطر آلودگی‌های محیطی رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از العالم و به نقل از رویترز؛ بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، آلودگیهای محیطی از جمله آب و هوای آلوده، سیگار نیمه استفاده شده و عدم بهداشت یا ناکافی بودن آن، عامل مرگ 1 میلیون و 700 هزار کودک یعنی معادل یک چهارم آمار سالانه مرگ و میر کودکان زیر پنج سال جهان است.


سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که روز دوشنبه (امروز) منتشر شد نوشت، محیطهایی اینچنین آلوده و ناسالم، می تواند منجر به اسهالهای کشنده، مالاریا و ذات الریه شود.
مارگارت چان؛ رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: یک محیط آلوده، محیطی کشنده است؛ مخصوصا برای کودکان کم سن و سال. وی افزود: کودکان بعلت درحال رشد بودن اندامهایشان، سامانه دفاعی (ضعیفتر)، و کوچک بودن جثه و مجاری تنفسی، بطور خاص در مقابل آب و هوای آلوده آسیب پذیر هستند.


سازمان بهداشت جهانی در این گزارش با عنوان «به ارث بردن جهانی پایدار: اطلس سلامت کودکان و محیط» اعلام کرد محیط زیان آور می تواند از رحم مادر شروع شود و در صورت قرار گرفتن نوزاد و طفل در معرض آلودگی هوای داخلی و خارجی و سیگار مصرف شده (ته سیگار)، ادامه خواهد یافت. در این صورت کودکان در معرض خطر ذات الریه و بیماریهای مزمن دستگاه تنفسی مانند آسم قرار می گیرند. آلودگی هوا همچنین خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و سرطان را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha