رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر از تأخیر ۹ ماهه در پرداخت معوقات پرستاران ملایری خبر داد و گفت: تاکنون معوقات ۳ ماه از سال(تا خردادماه) را هم ۵۰ درصد پرداخت شده است.

تأخیر ۹ ماهه در پرداخت معوقات پرستاران ملایری

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر از تأخیر ۹ ماهه در پرداخت معوقات پرستاران ملایری خبر داد و گفت: تاکنون معوقات ۳ ماه از سال(تا خردادماه) را هم ۵۰ درصد پرداخت شده است.

به گزارش سلامت نیوز علیرضا مرادی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که برای پرداخت بقیه معوقات با مسئولان زیادی اعم از فرمانداری، امام جمعه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی صحبت کرده‌ایم اما مثمر ثمر نبوده است، اظهار کرد: در ملایر با تجمعات اعتراض‌آمیز پرستاران برخوردهای شدیدی می‌شود و از این تجمعات صنفی برداشت سیاسی می‌شود.

وی درباره علل خطای پرستاری هم گفت: حجم کار زیاد، خستگی‌های مفرط و متناسب نبود نیروی انسانی با تخت همگی از علل بروز خطای پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است هم‌اکنون در بیمارستان‌های ملایر با کمبود ۱۰۰۰ پرستار مواجه هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر با تأکید بر ضرورت استانداردها و ضریب پرستار به تخت افزود: در حال حاضر در بیمارستان‌های ملایر برای ۸ تا ۱۰ تخت یک پرستار در نظر گرفته می‌شود حال آن‌که این میزان باید به ۴ تخت کاهش یابد.

مرادی نامشخص بود شرح وظایف پرستاران را از دیگر مشکلات حرفه پرستاری در بیمارستان‌های ملایر برشمرد و افزود: هم‌اکنون پرسنل پرستاری در همه حیطه‌ها اعم از نگهبانی، خدمات، کمک بهیار و … درگیر است با همه این موارد اگر مطالبات به موقع پرداخت شود و متناسب با حجم کاری پرستاران باشد می‌تواند انگیزه‌ای برای بهتر کار کردن آنها باشد.

وی با بیان این‌که در مواردی پرستاران مرد میزان اضافه‌کار بیشتر را خواستارند، یادآور شد: باید میزان درآمد و دستمزد پرستاران در حدی باشد تا با یک شیفت کاری تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha