دکتر مایکل بریس (متخصص خواب) توصیه می‌کند که بعد از بیدار شدن ناگهانی در نیمه‌شب، اصلا تلفن همراه را روشن نکنید و حواس خودتان را با گذر زمان درگیر نسازید.

اگر نیمه شب از خواب پریدید، به تلفن همراه خود نگاه نکنید!

سلامت نیوز: دکتر مایکل بریس (متخصص خواب) توصیه می‌کند که بعد از بیدار شدن ناگهانی در نیمه‌شب، اصلا تلفن همراه را روشن نکنید و حواس خودتان را با گذر زمان درگیر نسازید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، دکتر مایکل بریس (متخصص خواب) توصیه می‌کند که بعد از بیدار شدن ناگهانی در نیمه‌شب، اصلا تلفن همراه را روشن نکنید و حواس خودتان را با گذر زمان درگیر نسازید. درواقع، اصلا اهمیت ندارد که انجام دادن این کارها سخت است یا خیر، چون شما باید همچنان دراز بکشید و ذهن خودتان را خالی نگه دارید.


علاوه بر این، سعی نکنید بفهمید که چند ساعت تا به صدا درآمدن زنگ تلفن همراه برای بیدار شدن باقی مانده است، چون این کار هم می‌تواند مانع از خوابیدن دوباره شود. به‌گفته دکتر بریس، بسیار از افراد با نوعی ترس غیرمنطقی مواجه هستند و دائما فکر می‌کنند که نمی‌توانند به اندازه کافی بخوابند.


مطالعات علمی نشان می‌دهند که فشار آوردن افراد به خودشان برای خوابیدن می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و مانع از خوابیدن آنان شود. بنابراین، همه ما باید با انعطاف‌پذیری مناسب و بدون حساسیت با موضوع خواب برخورد کنیم و شرایط لازم برای به‌وجود آمدن استرس را از بین ببریم. برای خوابیدن اصلا لازم نیست که به خود خواب فکر کنیم!


منبع:netdoctor

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha