یكی از مشكلاتی كه پیش از این وجود داشت، مناطق جغرافیایی تحت پوشش هر دانشگاه علوم پزشكی با یكدیگر همخوانی نداشتند. به عنوان مثال دانشگاهی از شمال شهر تهران باید به منطقه غرب نظارت می‌كرد، اما با ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران در مورد مسائل بهداشتی ـ درمانی، پاسخگویی بهتری صورت می‌گیرد.

جزئیات ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران با دو دانشگاه دیگر
سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران با دو دانشگاه علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی گفت: ادغام این دانشگاه سامان‌دهی شبكه بهداشت و درمان و مسائل آموزشی، پژوهشی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش(ایسنا) دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه دیدار با مسوولان بهداشتی كنیا اظهار كرد: پیرو ابلاغیه معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشكی ایران با دو دانشگاه علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی ادغام شد. با ادغام این دانشگاه هیچ اتفاقی جز ارتقا شبكه بهداشتی ـ درمانی و مسائل آموزشی ـ پژوهشی استان تهران نمی‌افتد.

وی افزود: از این پس دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی ایران به دانشگاه علوم پزشكی تهران منتقل می‌شوند و از این دانشگاه فارغ‌التحصیل خواهند شد.

وی به اصلاح ساختار مقرر شده در استان تهران اشاره كرد و افزود: با توجه به اصلاح ساختار استان تهران، موضوع ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران سبب سامان‌دهی مسائل مربوط به آموزشی و پژوهشی می‌شود. از آن‌جا كه سه چهارم از شبكه بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ایران در استان البرز واقع شده است، با تاسیس استان البرز، این شبكه‌های بهداشتی همراه با بیمارستان‌های منطقه كرج، به دانشگاه علوم پزشكی كرج منتقل شد.

وزیر بهداشت افزود: حدود هزار و 800 نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشكی ایران در استان البرز به سر می‌برند كه این پرسنل نیز به دانشگاه علوم پزشكی كرج منتقل می‌شوند.

وی با بیان این‌كه «وجود سه دانشگاه علوم پزشكی در تهران، مسائل جدی‌ای برای وزارت بهداشت مطرح كرده بود» افزود: به عنوان مثال بالای یك خیابان، منطقه بهداشتی مربوط به یك دانشگاه قرار داشت و پایین همان خیابان، منطقه بهداشتی دانشگاه دیگر؛ بنابراین ادغام این دانشگاه به طور جدی ارتقای مسائل بهداشتی ـ درمانی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران می‌توان از این موضوع در رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها، رتبه‌های بالاتری را كسب كنیم. همچنین در مورد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز باید گفت كه اتفاق خاصی در مورد آن‌ها نمی‌افتد.

وحیددستجردی با بیان این‌كه «هفت بیمارستان دانشگاه علوم پزشكی ایران به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی منتقل می‌شوند» افزود: معاونت‌های غذا و دارو و همچنین معاونت‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ایران به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی منتقل می‌شود.

وی در پایان گفت: یكی از مشكلاتی كه پیش از این وجود داشت، مناطق جغرافیایی تحت پوشش هر دانشگاه علوم پزشكی با یكدیگر همخوانی نداشتند. به عنوان مثال دانشگاهی از شمال شهر تهران باید به منطقه غرب نظارت می‌كرد، اما با ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران در مورد مسائل بهداشتی ـ درمانی، پاسخگویی بهتری صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha