دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 207925

یکی از متخصصین قلب می‌گوید که منشأ قلب سالم، چیزی است که می‌خورید. یکی از راه‌های درست خرید کردن، تهیه لیست است.

لیست خرید سالم برای قلب

سلامت نیوز: یکی از متخصصین قلب می‌گوید که منشأ قلب سالم، چیزی است که می‌خورید. یکی از راه‌های درست خرید کردن، تهیه لیست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه و به نقل از MedLinePlus، به گفته دکتر سوزان اسمیت، سرپرست طبی مؤسسه قلب دانشگاه کنتاکی، کاهش میزان چربی، قند و نمک (سدیم) رژیم غذایی باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی، حمله قلبی، دیابت نوع ۲ و دیگر بیماری‌ها می‌شود.


اسمیت گفت: «با جایگزینی غذاهای سفید و قهوه‌ای با غذاهای رنگارنگ طبیعی، رژیم خود را سالم‌تر کنید. از میوه‌های تازه و سبزیجات شروع کنید. این مواد سرشار از ویتامین و فیبر هستند و چربی کمی دارند.»


وی افزود که مصرف کنندگان باید برچسب روی مواد غذایی آماده را بررسی کنند. این محصولات ممکن است حاوی مقادیر بالای چربی، سدیم و قند باشند.


اسمیت گفت: «در بخش لبنیات سراغ مواد کم‌چرب بروید. مراقب ماست‌های طعم‌دار که قند بالایی دارند، باشید. تحقیقات جدید نشان داده که مصرف تخم‌مرغ در حد متوسط منعی ندارد، اما پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.در بخش گوشت، محصولات کم‌چربی مثل مرغ و ماهی را انتخاب کنید. از گوشت‌های فرآوری‌شده مثل هات‌داگ که نمک زیادی دارند پرهیز کنید.»

وی افزود:«اگرچه نان‌ها مهمان همیشگی سفره هستند، قند و سدیم پنهان در آنها می‌تواند شما را متعجب سازد. بهتر است از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنید. این نان‌ها به کاهش کلسترول و خطر دیابت نوع ۲ هم کمک می‌کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha