برای اولین بار معلوم شده است كه در صورت استفاده از این ویتامین‌ها خطر بروز علائم افسردگی پس از سكته مغزی در این بیماران كاهش پیدا می‌كند.

كاهش خطر افسردگی پس از سكته مغزی با مصرف ویتامین
سلامت نیوز: پزشكان می‌گویند؛ مبتلایان به سكته مغزی كه از مكمل‌های ویتامین B استفاده می‌كنند، بهتر می‌توانند با افسردگی مقابله كنند.

به گزارش ایسنا، پزشكان مركز سلامت و سالخوردگی غرب استرالیا خاطرنشان كردند: برای اولین بار معلوم شده است كه در صورت استفاده از این ویتامین‌ها خطر بروز علائم افسردگی پس از سكته مغزی در این بیماران كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش مجله سالانه‌های نورولوژی به نقل از اوسوالد و آلمیدا، رییس مركز سلامت و سالخوردگی استرالیا، آزمایشات قبلی نشان داده بود كه ویتامین‌های خاص می‌توانند در پیشگیری از بروز افسردگی نقش داشته باشند. اما در این بررسی جدید به طور خاص معلوم شد، بیماران نجات یافته از سكته مغزی كه به طور روزانه فولیك اسید، ویتامین B6 و ویتامین B12 مصرف می‌كنند تا 50 درصد كمتر در معرض افسردگی هستند.

به گزارش ایسنا، پزشكان تاكید كردند: این یافته بسیار حائز اهمیت است، چرا كه افسردگی در بین مبتلایان به سكته مغزی بسیار شایع است و از هر سه بیمار یك نفر حداقل به افسردگی دچار می‌شود، اما این متخصصان تاكید كردند كه مصرف این مكمل‌ها حتما باید تحت نظر پزشك متخصص باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha