دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به ساخت 4300 مرکز درمانی در کشور توسط خیرین، گفت: این مراکز پس از ساخت، تحویل مراکز دانشگاهی کشور شده است.

ساخت 4300 مرکز درمانی توسط خیرین/ کاشت رایگان حلزون شنوایی برای بیماران نیازمند

سلامت نیوز:دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به ساخت 4300 مرکز درمانی در کشور توسط خیرین، گفت: این مراکز پس از ساخت، تحویل مراکز دانشگاهی کشور شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، سیدرضا نیری در مراسم تجلیل از خیرین سلامت شهرستان تهران و شمیرانات، اظهار داشت: سعی می‌کنیم در فرصت کوتاه عمر جهت کمک به مردم استفاده کنیم چرا که هر چقدر هم که ثروت داشته باشیم معلوم نیست که دقایقی بعد زنده باشیم یا خیر. همچنین توانایی نداریم زمان را حتی یک ساعت به عقب برگردانیم بنابر این انجام کار خیر بسیار اجر معنوی به همراه دارد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت در کشور گفت:  این مشکلات تنها اختصاص به ایران نداشته بلکه گریبانگیر کشورهای دیگر نیز است به طوریکه چندی پیش در انگلیس تظاهراتی برپا شده بود به دلیل اینکه دولتمردانشان سرانه درمان را کاهش داده بودند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور به 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در این 8  سال خسارات زیادی به کشور وارد شد و پس از آن نیز ایران دستخوش حوادث و مسائل مختلفی همچون زلزله رودبار بود که اگر کمک مردم و خیرین نبود موفقیت‌ها جهت رفع مشکلات حاصل نمی‌شد.

نیری تأکید کرد: پشت سر گذاشتن این مشکلات بدون همراهی و کمک مردم غیرقابل تصور بود و ما در ایران به دلیل دست‌اندازی‌هایی که دشمن ایجاد کرد مشکلات فراوانی برایمان ایجاد شد و یک شبه 72 تن از بهترین نیروهای ما را به شهادت رساندند ولی با این وجود با تلاش مردم و همت‌های مسئولان موانع را پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: طی 3 تا 4 سال گذشته تا کنون بیش از 4300 مرکز درمانی توسط خیرین در کشور ساخته‌ایم و تحویل مراکز دانشگاهی داده‌ایم، البته هر چند که ساخت بیمارستان بسیار حائز اهمیت است اما در زمینه پیشگیری و پژوهش همچنین تحقیقی کار می‌کنیم.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند با 800 هزار نفر جمعیت 5 هزار بیمار سرطانی دارد و این افراد باید برای درمان به مشهد یا یزد سفر می‌کردند، گفت: خوشبختانه با همت خیرین و مسئولان بیمارستانی مجهز برای بیماران ساخته و روز گذشته افتتاح شد.

نیری با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت 250 تا 260 شعبه در سراسر کشور دارد، افزود: در زمینه کشت حلزونی خیرین ورود یافته و شبکه‌ای را جهت کمک به بیماران تشکیل دادند البته باید توجه داشت که هزینه حلزون شنوایی 60 میلیون تومان است ولی با همت خیرین و کمک بخشی از آن توسط دولت از این مسئله برای بیماران نیازمند به صورت رایگان انجام می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha