رئیس پنجمین كنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت : در ایران برخی از سرطان ها شیوع زیادی دارد و به ویژه نواحی شمالی استانهای گرگان و مازندران سرطان های مری شایع است.

دكتر علی یعقوبی امروز در نشست خبری پنجمین كنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران در جمع خبرنگاران افزود: در شهرهای صنعتی ایران با توجه به نوع زندگی و رژیم غذایی و عادت غذایی غلط از قبیل مصرف فست فودها و استعمال سیگار و عدم تحرك كافی سرطان معده شایع تر است .
وی گفت :یكی از علت های سرطان مری در مناطق گرگان و مازندران زنجیره جغرافیایی آغاز شده از چین و تركمنستان است كه از شمال ایران می‌گذرد و علت دیگر استفاده از چای داغ و ماده ای به نام نانست در این مناطق است.
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا یعقوبی نقش ژنتیك را به عنوان مهمترین عامل ابتلا به سرطان نام برد و اظهار داشت :تنها 5 درصد مبتلایان به سرطان ریه بعد از جراحی - آن هم به مدت پنج سال - زنده می مانند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها راه درمان سرطان از طریق جراحی است كه البته بستگی به وضعیت جسمانی بیمار دارد . در برخی مواقع جراحی انجام می شود ولی عملا برای بیمار نمی توان كاری درمانی انجام داد.
وی خاطر نشان كرد :برای اینكه بتوانیم كه علامت زودرس بیماری‌های سرطانی را بشناسیم خیلی ساده است با اولین نشانه‌ای كه نظم دستگاه گوارش به هم می‌خورد و بیش از 2 هفته طول بكشد باید با مراجعه به پزشك شرایط جسمانی خود را توضیح دهیم .
یعقوبی عدم مصرف چای داغ ، عدم استعمال دخانیات ،ورزش و تحرك كافی ، استفاده ماسك دهان و رژیم غذایی سالم را از جمله راههای پیشگیری بیماری سرطان بر شمرد.
رییس پنجمین كنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران هدف اصلی این كنگره را ارتقاء سطح دانش و معلومات جراحان و همچنین پزشكان عمومی عنوان كرد .
یعقوبی با بیان اینكه در بسیاری از كشورها در دنیا افرادی كه كارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام می دهند از نظر مالی تامین هستند ادامه داد: در كشور ما هر كس در محیط‌های تحقیقاتی و آموزشی كار می‌كند به دشواری زندگی می كند و این امر موجب شده است كه بسیاری از پزشكان و متخصصان از فعالیت های تحقیقاتی استقبال نكنند.
وی گفت : بودجه 3 درصدی برای تحقیقات و كارهای پژوهشی بسیار ناچیز است و این بودجه باید افزایش چشمگیری داشته باشد تا بتوان شاهد تحقیقات گسترده پزشكی باشیم .
رئیس پنجمین كنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: به دلیل نبود امنیت شغلی در جامعه پزشكی برخی پزشكان از پذیرفتن بیماران بدحال خودداری می‌كنند.
یعقوبی افزود:در حال حاضر حجم شكایات از جامعه پزشكی بالاست و هر كس بخواهد می‌تواند به جهت جراحی ها و مرگ ومیر و سایر درمان ها از پزشكان شكایت كند و در نهایت اگر حق به جانب پزشك بود هیچ حقی برای وقت و آبروی از دست رفته پزشكان در نظر گرفته نمی‌شود.
پنجمین كنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران با حضور متخصصان و پزشكان و جراحان و پرستاران 19 تا 21 آبان در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha