یک متخصص و جراح چشم گفت: باید توجه کرد تمام سر دردها و حتی درد چشم به دلیل بیماری‌های چشمی نیست بلکه بیماری‌هایی نظیر سینوزیت، درد ریشه دندان و... می‌تواند باعث بروز احساس درد در نواحی سر یا چشم شوند.

اثر تلویزیون در بروز بیماری‌های چشم کودکان چقدر است؟

سلامت نیوز:یک متخصص و جراح چشم گفت: باید توجه کرد تمام سر دردها و حتی درد چشم به دلیل بیماری‌های چشمی نیست بلکه بیماری‌هایی نظیر سینوزیت، درد ریشه دندان و... می‌تواند باعث بروز احساس درد در نواحی سر یا چشم شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،شاهرخ رامین، فوق تخصص و جراح چشم در خصوص ارتباط سردردها با بیماری‌های چشمی گفت: تعداد زیادی از بیماران با مراجعه به چشم به دنبال درمان سر دردهای خود هستند و احتمال می‌دهند بروز سر درد آن‌ها منشا چشمی دارد اما نمی‌دانند منشا تمام سر دردها بیماری‌های چشمی نیست.

وی افزود: تعداد بسیار کمی از سردردها زمینه چشمی دارند و باید توجه داشت بیماری‌های محدودی در ناحیه چشمی می‌تواند باعث بروز سر درد در افراد شوند.

رامین در خصوص بیماری‌هایی که می‌توانند باعث بروز سردرد در افراد شوند گفت: بیماری‌های چشمی نظیر عیوب انکساری مثل دوربینی شدید و آستیگمات می‌تواند از دلایل بروز سر درد در بیماران باشد. به طوری که وقتی افراد دوربین مجبور می‌شوند برای دیدن اشیا تمرکز بیشتری کنند این موضوع باعث بوجود آمدن سر درد خواهد شد.

وی ادامه داد: آستیگمات بودن چشم‌ها نیز می‌تواند از علل بروز سردرد باشد و همچنین عینکی که برای این افراد تجویز می‌شود نیز می‌تواند در بروز سر دردها نقش داشته باشد.

این متخصص چشم افزود: باید توجه کرد تمام سر دردها و حتی چشم دردها به دلیل بیماری‌های چشمی نیست بلکه بیماری‌هایی نظیر سینوزیت، درد ریشه دندان و... می‌تواند باعث بروز احساس درد در نواحی سر یا چشم شود.

وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از سردردهای تنشی یا میگرنی می‌توانند خودشان را به صورت چشم درد نشان دهند. به همین دلیل بسیاری از بیمارانی که به دلیل سر درد یا چشم درد به پزشکان مراجعه می‌کنند و معاینه می‌شوند می‌بینیم که بیماری این افراد منشا چشمی ندارد.

این متخصص چشم گفت: از آن‌جا که بیماری سینوزیت در کودکان شیوع زیادی دارد درهای ناحیه سر و چشم در کودکان نیز به وفور مشاهده می‌شود.

وی در خصوص ارتباط نشستن کودکان نزدیک تلوزیون و بوجود آمدن بیماری های چشمی و سر دردها توضیح داد: خوشبختانه فناوری تلوزیون‌های جدید مشابه تلوزیون‌های قدیمی نیست. در گذشته تلوزیون‌ها از لامپ تصویر برخوردار بودند و می‌توانستند اثر منفی بر روی چشم بگذارند اما در حال حاضر میزان آسیب رسانی تلوزیون‌های جدید به چشم‌ها بسیار کمتر شده است و فاصله نقش زیادی در بروز بیماری‌های چشمی ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha