برای پیشگیری از مسمومیت های دارویی باید هر 3 ماه یکبار داروی موجود در منزل را بررسی و داروهای منقضی را دور بریزند، از قرار دادن داروها به مقدار زیاد در اختیار بیماران افسرده خودداری و هر دارو در بسته بندی خود قرار دهند.

سلامت نیوز: به دلیل شباهت شیشه های حاوی محلول بخور یا الکل، از قرار دادن شربت‌های خوراکی در مجاورت این محلول ها خودداری کنید.

دکتر صادقیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با ایسنا - گفت: مسمومیت های دارویی و غذایی یکی از شایع‌ترین مسمومیت ها است. مسمومیت های دارویی به دلایل متعددی از جمله مصرف بیش از حد داروهای تجویز شده، تداخلات دارویی و مصرف بدون تجویز پزشک بروز می کند.

وی افزود: برای پیشگیری از مسمومیت های دارویی باید هر 3 ماه یکبار داروی موجود در منزل را بررسی و داروهای منقضی را دور بریزند، از قرار دادن داروها به مقدار زیاد در اختیار بیماران افسرده خودداری و هر دارو در بسته بندی خود قرار دهند.

دکتر صادقیان تصریح کرد: از قرار دادن شیشه هایی مانند محلول های بخور یا الکل در مجاورت شربت های خوراکی خودداری شود به دلیل اینکه محلول بخور یا الکل با شربت های خوراکی اشتباه گرفته می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: یکی از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به شرایط دمایی است که روی بروشورها و یا جعبه دارو عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha