در یک بررسی علمی گفته شد؛ زوج‌هایی که احساس خوشبختی می‌کنند دیگر خیلی کمتر روی وزنشان تمرکز می‌کنند و بیشتر توجه‌شان به یکدیگر است. به همین دلیل چاق‌ می‌شوند.

بعد از عروسی چاق شده‌اید؟ حتما از ازدواجتان راضی هستید!

سلامت نیوز: در یک بررسی علمی گفته شد؛ زوج‌هایی که احساس خوشبختی می‌کنند دیگر خیلی کمتر روی وزنشان تمرکز می‌کنند و بیشتر توجه‌شان به یکدیگر است. به همین دلیل چاق‌ می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ همه ما دوستان و اقوامی را می‌شناسیم که بعد از ازدواج وزن اضافه کرده‌اند و چاق شده‌اند. شاید دست بر قضا خود شما یکی از همان‌هایی که باشید که اخیرا ازدواج کرده و حالا بابت کیلوهای اضافی چربی که به وزنش اضافه شده کمی نگران است. موضوع بسیار ساده است و البته جالب. زوج‌هایی که احساس خوشبختی می‌کنند دیگر خیلی کمتر روی وزنشان تمرکز می‌کنند و بیشتر توجه‌شان به یکدیگر است. می‌دانید چرا؟:

▪️آنها دیگر اهمیتی نمی‌دهند که به لحاظ ظاهری تاثیر گذار باشند

▪️آنها از باشگاه رفتن برای گذراندن وقت بیشتر با یکدیگر طفره می‌روند

▪️آنها از سر خوشبختی به برنامه غذایی‌شان بی‌توجه می‌شوند ،‌در نتیجه عادت‌های اشتباه غذایی به زندگی‌شان اضافه می‌شود.

▪️آنها آنقدر خوشحال هستند که متوجه نمی‌شوند لباس دوره مجردی‌شان دیگر اندازه‌شان نیست!

تحقیقات چه می‌گوید؟

جدیدترین تحقیقات از طرف مرکز ملی بیوتکنولوژی می‌گوید وقتی شما در ازدواجتان احساس خوشبختی بکنید اضافه وزن می‌آورید. در این تحقیق 169 زوج برای دوره زمانی بیش از چهار سال مورد بررسی قرار گرفتند. وزن این زوج‌ها دوبار در سال چک شده و در عین حال اطلاعات و جزئیاتی در مورد خوشبختی کلی آنها تهیه می‌شده است. نتیجه همین تحقیق نشان داده است زوج‌هایی که اخبار خوشبختی‌شان را مخابره کرده‌اند با اضافه وزن مواجه شده‌اند و البته زوج‌هایی که از ازدواج خود راضی نبوده‌اند همچنان روی وزن و لاغر باقی مانده‌اند و چه بسا در نهایت از یکدیگر جدا شده‌اند.

توضیحی که در ادامه این مطالعه ارائه می‌شود بدین ترتیب است:افرادی که ازدواج‌های تثبیت شده و رضایت بخشی دارند در واقع نیمه معنوی زندگی خود را پیدا کرده‌اند و دیگر نیازی نمی‌بینند که ظاهر تاثیر گذاری داشته باشند. به این ترتیب آنها از اعتماد به نفس بالایی برخورداند چون همسرشان همواره به ایشان محبت می‌کند و کنارشان حضور دارد.

در طرف دیگر اما زوج‌هایی بودند که ازدواج‌های رضایت بخشی نداشتند. زوج‌های این طرف اما همچنان فعال باقی مانده بودند. چون ازدواج آنها منجر به طلاق شده و در نتیجه برای شانس ازدواج دوباره ترجیح می‌دادند ظاهر به مراتب تاثیر گذاری داشته باشند. یعنی به لحاظ وزنی چاق نباشند.

محقق این پروژه دکتر روانشناس آندریا ال مارتزل در مورد نتیجه مطالعات فوق می‌گوید: "زوج‌ها باید درباره اضافه وزن توجه بیشتری به خودشان داشته باشند چون این اتفاق می‌تواند تبعات ناخوشایندی مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی برای آنها در پی داشته باشد."

این روانشناس در ادامه می‌گوید: "با تمرکز کردن بر روی وزن به لحاظ پیامدهای بهداشتی که در برابر پیامدهای ظاهری قرار دارد ، زوج‌های خوشبخت این توانایی را دارند تا به مرور زمان و در طول ازدواج خود مانع اضافه وزن شوند."

در ادامه توصیه‌هایی وجود دارد که به زوج‌ها کمک می‌کند در عین خوشبختی مراقب سلامت خود باشند و مانع اضافه وزن شوند؛

▪️فعالیت‌هایی که را که قبل از ازدواج برایتان مهم بودند از سر بگیرید...

▪️کلاس‌های ایروبیک یا یوگا، والیبال‌های دوستانه هفتگی و کوه‌نوردی روزهای تعطیل یا پیاده‌روی آخر هفته را صرفا به این دلیل که حالا متاهل شده‌اید کنار نگذارید.

▪️حتی اگر برای وقت گذاشتن در این زمان‌های کوتاه برای چند ساعتی از همسرتان دور می‌شوید هم آنها را از برنامه زندگی‌تان حذف نکنید چون شما سلامت خود را با اضافه وزن به خطر ‌می‌اندازید و قطعا این چیزی نیست که همسرتان بخواهد. حتی اگر در شروع دوباره این فعالیت‌ها چندان کششی هم از طرف شما وجود نداشته باشد اما مطمئن باشید که ناراحتی ناشی از اضافه وزن برایتان سخت‌تر خواهد بود.

▪️همراه یکدیگر ورزش کنید؛‌ شما مجبور نیستید بدوید ،‌یا اینکه در باشگاه ورزشی وزنه‌های سنگین بزنید. فعالیت فیزیکی شما می‌تواند یک پیاده‌روی منظم و دلچسب در پارک باشد. می‌توانید روزهایی را در هفته همراه همسرتان برنامه ریزی کنید تا پیاده روی را دو نفره انجام بدهید، کوهنوردی کنید یا بدمینتون بازی کنید. مهم این است فعالیتی را انتخاب کنید که برای هر دوی شما جالب توجه باشد.

منبع: لایف هک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha