مراكز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشكی تهران 42 درصد رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سلامت نیوز  از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران ،بر اساس نتایج آخرین وضعیت ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی، دو حوزه علوم بالینی و علوم پایه پزشكی كه از سوی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی انجام شد، مركز تحقیقاتی غدد و متابولیسم و همچنین مركز تحقیقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكی تهران موفق به كسب رتبه اول و دوم بالینی شدند.
بنا بر این گزارش فرآیند ارزشیابی فعالیتهای مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بر اساس شاخص هایی از جمله تولید دانش، ظرفیت سازی و طرح های تحقیقاتی این مراكز انجام شده است كه از این میان 10 مركز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشكی تهران از میان 24 مركز اول تا سوم توانست 42 درصد رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دهد.
بر اساس امتیاز ارزشیابی سال مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی كشور دارای ردیف مستقل بودجه، مركز تحقیقاتی غدد و متابولیسم از دانشگاه علوم پزشكی تهران با 7 هزار و 576 امتیاز رتبه اول، مركز تحقیقاتی گوارش و كبد از دانشگاه علوم پزشكی تهران با 6 هزار و 368 امتیاز رتبه دوم و مركز تحقیقاتی غدد درون ریز از دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی با 4 هزار و 241 امتیاز رتبه سوم را كسب كرده اند.
همچنین بر اساس نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از سه سال فعالیت، سه مركز تحقیقاتی چشم پزشكی، روانپزشكی و سرطان هر سه از دانشگاه علوم پزشكی تهران در ردیف های اول تا سوم قرار گرفتند.
نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی كشور دارای ردیف مستقل بودجه
............................................................................................
همچنین بر اساس بخش دیگری از این ارزشیابی به ترتیب مراكز تحقیقاتی بیماریهای كلیه و مجاری ادراری از شهید بهشتی، قلب وعروق از اصفهان، ایمنولوژی، آسم و آلرژی از تهران، چشم پزشكی از شهید بهشتی، پوست و جذام از تهران، قلب و عروق از تهران، گوارش و كبد از شهید بهشتی، آسیب های شیمیایی از بقیة الله، هماتولوژی و آنكولوژی از تهران، پیوند اعضاء یافته های بیولوژیك از شیراز، تروما از تهران، ناباروری از یزد، میكروب شناسی بالینی از شیراز، علوم دندانپزشكی از شهید بهشتی، غدد و متابولیسم از اصفهان، سل و بیماریهای ریوی از شهید بهشتی، پوست از شهید بهشتی، گوش و حلق و بینی از ایران، قلب و عروق از مركز آموزشی شهید رجایی در رتبه های چهارم تا بیست و دوم قرار گرفتند.

نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از سه سال فعالیت
...........................................................................................................................................
بر اساس نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی كشور كه فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از سه سال فعالیت رسمی سه مركز تحقیقاتی چشم پزشكی، روانپزشكی و سرطان هر سه از دانشگاه علوم پزشكی تهران در ردیف های اول تا سوم قرار گرفته اند. در این گروه 42 مركز تحقیقاتی حضور داشتند كه به ترتیب امتیازات بدست آورده رتبه بندی شدند.

نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه با كمتر از سه سال سابقه فعالیت
..................................................................................................................................................
نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه با كمتر از سه سال سابقه فعالیت رسمی نیز اعلام شده است كه بر اساس آن مراكز تحقیقاتی گوارش و كبد از دانشگاه علوم پزشكی بقیة الله، رشد و تكامل كودكان از دانشگاه علوم پزشكی تهران و تروما از دانشگاه علوم پزشكی بقیة الله در ردیف های اول تا سوم قرار گرفتند. در این گروه 62 مركز تحقیقاتی مورد ارزشیابی قرار گرفتند.
......................................................................................
نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقات علوم پزشكی بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه با كمتر از یكسال سابقه فعالیت
مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی بالینی كه فاقد ردیف مستقل بودجه اند و كمتر از یك سال است كه فعالیت تحقیقاتی داشته اند نیز ارزشیابی شد كه بر این اساس سه مركز تحقیقاتی چشم پزشكی نور از بیمارستان چشم پزشكی نور، مادر، جنین و نوزاد از دانشگاه علوم پزشكی تهران، اكوكاردیوگرافی از مركز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب شهید رجایی توانسته اند رده های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند. در این گروه 17 مركز رتبه بندی شده اند.

اعلام نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پایه پزشكی (بیومدیكال)
........................................................................................
نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پزشكی كشور در گروه علوم پایه پزشكی نیز بر اساس شاخص هایی از جمله تولید دانش، ظرفیت سازی و طرح های تحقیقاتی این مراكز اعلام شده است.
بر اساس ارزشیابی سال 88 مراكز تحقیقاتی علوم پایه پزشكی دارای ردیف مستقل بودجه، مركز تحقیقاتی علوم كاربردی دارویی از دانشگاه علوم پزشكی تبریز رتبه اول با امتیاز 4918.8، مركز تحقیقاتی علوم سلولی رویان از جهاددانشگاهی رتبه دوم با امتیاز 4874.5 و مركز تحقیقاتی علوم دارویی از دانشگاه علوم پزشكی تهران رتبه سوم با امتیاز 4506.6 كسب كرده اند.

نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پایه پزشكی دارای ردیف مستقل بودجه
....................................................................................................
بر اساس اعلام وزارت بهداشت مراكز تحقیقاتی علوم اعصاب از شهید بهشتی، واكسن و سرم سازی رازی از وزارت جهاد كشاورزی، ژنتیك از علوم بهزیستی و توانبخشی، علوم و تكنولوژی در پزشكی از تهران، علوم دارویی از مشهد، بیولوژی و بیوتكنولوژی تولید مثل و نازایی از جهاد دانشگاهی، علوم اعصاب از كرمان، مطالعات سرطان شناسی از شیراز، ایمونولوژی از مشهد، گیاهان دارویی از جهاد دانشگاهی، مطالعه تاریخ پزشكی و طب اسلامی و مكمل از ایران در رتبه های چهارم تا چهاردهم قرار گرفتند.

نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقاتی علوم پایه پزشكی فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از 3 سال سابقه فعالیت
...........................................................................................................................................
وزارت بهداشت همچنین نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقات علوم پایه پزشكی فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از 3 سال سابقه فعالیت را اعلام كرد كه بر این اساس مراكز تحقیقاتی ریز فناوری دارویی از دانشگاه علوم پزشكی تبریز، ریزفناوری پزشكی از دانشگاه علوم پزشكی تهران و پژوهشكده خون از سازمان انتقال خون رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در این گروه 34 مركز تحقیقاتی مورد ارزشیابی و رتبه بندی قرار گرفتند.
..........................................................................................................
نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقات علوم پایه پزشكی فاقد ردیف مستقل بودجه با كمتر از 3 سال سابقه فعالیت
نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقات علوم پایه پزشكی فاقد ردیف مستقل بودجه با كمتر از 3 سال سابقه فعالیت نیز از سوی وزارت بهداشت اعلام شد كه بر اساس آن مراكز تحقیقاتی پژوهشكده تولید مثل از جهاد دانشگاهی، پژوهشهای سلامت مبتنی بر مشاركت جامعه از علوم پزشكی تهران و زیست فناوری از دانشگاه علوم پزشكی تبریز توانسته اند رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.

نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقات علوم پایه پزشكی فاقد ردیف مستقل بودجه با كمتر از یكسال سابقه فعالیت
.............................................................................................................................................
نتایج ارزشیابی مراكز تحقیقات علوم پایه پزشكی فاقد ردیف مستقل بودجه با كمتر از یكسال سابقه فعالیت از وزارت بهداشت اعلام و بر اساس آن، مراكز تحقیقاتی ارتقای سلامت از دانشگاه علوم پزشكی زاهدان، ویروس شناسی از شهید بهشتی و سلولی و مولكولی از دانشگاه علوم پزشكی اهواز رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha