سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

اگر جزو کسانی هستید که بسیار تحت استرس قرار می‌گیرید پیشنهاد می‌شود از مصرف موادغذایی حاوی کافئین مثل کولاها، شکلات و چای، قهوه و داروهای حاوی این ماده، اجتناب کنید چراکه می‌تواند استرس را تشدید کند.

استرس دارید! کافئین نخورید

سلامت نیوز-*دکتر نیره ‌اسماعیل کابلی:اگر جزو کسانی هستید که بسیار تحت استرس قرار می‌گیرید پیشنهاد می‌شود از مصرف موادغذایی حاوی کافئین مثل کولاها، شکلات و چای، قهوه و داروهای حاوی این ماده، اجتناب کنید چراکه می‌تواند استرس را تشدید کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، در زندگی ماشینی امروزی دوری از استرس امری جدا ناپذیر است و برای همه ما پیش آمده که در برخی از شرایط تحت استرس قرار بگیریم. در چنین شرایطی بدن برای ادامه فعالیت و دفاع از خود ادرنالین ترشح می‌کند. هر چه بیشتر تحت استرس باشید بدن به ترشح بیشتر آدرنالی روی می‌آورد و در این زمان است که تمایل شما به خوردن موادقندی و نشاسته‌ای هم بیشتر می‌شود. از این رو توصیه می‌شود که در چنین شرایطی علاوه بر اینکه حواستان به میزان کالری‌هایی که دریافت می‌کنید باشد، استرس خود را هم با کمک تکنیک‌های آرامش‌بخش کاهش دهید.


درضمن اگر جزو کسانی هستید که بسیار تحت استرس قرار می‌گیرید پیشنهاد می‌شود از مصرف موادغذایی حاوی کافئین مثل کولاها، شکلات و چای، قهوه و داروهای حاوی این ماده، اجتناب کنید چراکه می‌تواند استرس را تشدید کند و هم منجر به بروز سردرد نیز شود. درضمن بد نیست بدانید این ماده محرک حتی می‌تواند جذب آهن دریافتی را کاهش داده و منجر به ایجاد کم‌خونی ناشی از فقر آهن نیز شود.

* متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو انجمن غذا و تغذیه حامی سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha