90درصد پرستاران راهكار رفع فشار كار كنونی را تأمین نیروی انسانی عنوان كرده اند و خواهان انجام اضافه كار نیستند اما از آنجایی كه امسال دولت مجوز استخدام ندارد؛ امكان جذب نیرو نیز ممكن نیست.

68 میلیارد تومان برای پرداخت اضافه كار پرستاران اختصاص یافت
سلامت نیوز: مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت گفت: 68 میلیارد تومان برای پرداخت ما به التفاوت اضافه كار پرستاران در شش ماهه دوم امسال تخصیص داده شده است و از هر زمانی كه وصول شود. ما به التفاوت آن از ابتدای مهر برای افراد مشمول قانون ارتقای بهره وری كاركنان بالینی پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، حسین مباركی در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات كشور افزود: از آنجایی كه استخدام 23 هزار نیروی پرستار در سال جاری مقدور نبوده است طی توافقات انجام شده با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تلاش شد اضافه كاری‌های پرستاران نیز از ابتدای مهر پرداخت شود كه امیدواریم از ماه آینده به حساب پرستاران و مشمولان این قانون واریز شود.

وی تاكید كرد: بر اساس قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت مجوز استخدامی باید از محل برنامه پنجم توسعه تأمین شود. كه متأسفانه قانون برنامه پنجم هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است. اما تلاش می كنیم برای سال آینده اجرایی شود.

مباركی خاطرنشان كرد: نظرسنجی های وزارت بهداشت نشان می دهد. 90درصد پرستاران راهكار رفع فشار كار كنونی را تأمین نیروی انسانی عنوان كرده اند و خواهان انجام اضافه كار نیستند اما از آنجایی كه امسال دولت مجوز استخدام ندارد؛ امكان جذب نیرو نیز ممكن نیست. بنابراین امسال فعلاً این كسری كار در قالب پرداخت اضافه كار جبران می شود.

مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت افزود: تلاش می كنیم با اتخاذ پیش بینی های لازم، كمبود نیروی پرستاری در قالب مجوزهای استخدامی تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha