چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 208056

راه‌هایی برای افزایش کارایی ورزش وجود دارند که بعضی از آنها عجیب و غیر معمول هستند. با این حال موثر بودن آنها از سوی متخصصان ورزش تایید شده است.

پنج توصیه ورزشی عجیب و موثر

سلامت نیوز: راه‌هایی برای افزایش کارایی ورزش وجود دارند که بعضی از آنها عجیب و غیر معمول هستند. با این حال موثر بودن آنها از سوی متخصصان ورزش تایید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا، پنج روش برای افزایش کارایی ورزش که ممکن است عجیب به نظر برسند و با تصور عموم مخالف باشند عبارتند از:

۱. دست‌ها را خنک نگه دارید:

اگر می خواهید زمان انجام ورزش را افزایش دهید می توانید دست‌ها را خنک نگه دارید.

مطالعات انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان داده است که افرادی دکه دست‌های خود را خنک نگه می دارند و ورزش می‌کنند مدت زمان بیشتری می‌توانند ورزش کنند. با خنک شدن دست‌ها سرعت افزایش دمای داخلی بدن کندتر می‌شود و افراد می توانند راحت‌تر ورزش کنند.

۲. بدون کفش ورزش کنید:

یکی از کارهایی که به نظر می‌رسد کارایی ورزش را افزایش می‌دهد ورزش کردن با پای برهنه است. چند سال است که مطالعاتی درباره ورزش کردن با پای برهنه انجام شده و تحقیقات نشان داده است که این روش برای افرادی  که آسیب پذیر هستند مناسب است. اگر با پای برهنه ورزش کنید جریان خون در بدن راحت‌تر انجام می‌شود و بدن در وضعیت درست‌تری قرار می‌گیرد.

ورزش با پای برهنه از دست رفتن انرژی بدن را تا چهار درصد کاهش می‌دهد. بنابراین افراد می‌توانند مدت طولانی مدت طولانی تری ورزش کنند.

۳. قهوه بنوشید:

تحقیقات در دانشگاه نبراسکا نشان داده است که خوردن کافئین قبل از تمرین به سوزاندن چربی‌های بدن کمک می‌کند.  ضمنا خوردن قهوه درد در عضلات را کاهش می‌دهد.

۴. در حین ورزش جمله‌های مثبت را بلند تکرار کنید:

گفتن جمله‌های انرژی بخش می‌تواند کارایی ورزشی شما را افزایش دهد. هنگام ورزش جمله‌های مانند می‌توانم و قوی هستم را با صدای بلند فریاد بزنید. این کار نگرش ذهنی  شما درباره کاری که انجام می دهید را به سرعت تغییر می‌دهد و کارایی شما را بیشتر می‌کند.

۵. شیر کاکائو بخورید:

شیر کاکائو پیش از سالم ترین نوشیدنی‌ها است و به ریکاوری بعد از ورزش کمک می‌کند. مطالعات انجام شده در دانشگاه ایندیانا نشان داده است که ورزشکاران که بعد از ورزش شیر کاکائو می خورند به اندازه دیگران خسته نمی‌شوند و می‌توانند بیشتر به ورزش کردن ادامه‌ دهد. از آن جایی که شیر کاکائو پروتئین دارد به ریکاوری  کمک می‌کنند. این نوشیدنی حاوی کلسیم و آنتی اکسیدان نیز هست. می توانید شیر کاکائو را خودتان با شیر تازه و شکلات تلخ درست کنید که موثرتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha