مدیركل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: استفاده از روش‌های مختلف درمانی مبتنی بر شواهد علمی، از جمله راهبردهای اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر و به طبع آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به عنوان رئیس كمیته درمان این ستاد است.

دكتر صابری زفرقندی با حضور در غرفه روابط عمومی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا، با بیان این مطلب اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی كه برای توسعه خدمات درمانی برای پوشش گروه‌های هدف خاص در دستور كار قرار گرفت درمان با استفاده از اپیوم تینگچر (شربت تریاك) بود.
این مقام مسئول افزود: از این برنامه برای پوشش گروه هدف كه شامل معتادان پرخطر و شدید هستند در سال‌های اخیر استفاده شده است.
زفرقندی یادآور شد: در سال‌های اخیر، پس از انجام مطالعه پایلوت این طرح، دستورالعمل نحوه تأسیس مراكز مجاز و صلاحیت تخصصی برای استفاده از این تركیب در درمان، تدوین و ابلاغ شده است. همچنین براساس گزارشی كه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت داده است، تركیب فوق در دانشگاه‌ها توزیع شده است.
به گفته وی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از عوارض و آسیب‌های ناشی از اعتیاد نسبت به بهره‌گیری از انواع روش‌های درمانی مشروط بر تائید مراحل علمی آن پشتیبانی خواهد كرد.
مدیركل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح كرد: در صورت وجود مراكز دارای شرایط و مهیا بودن امكانات فیزیكی و پرسنلی، از این روش به صورت گسترده برای گروه‌های هدف استفاده خواهد شد.
زفرقندی اظهار امیدواری كرد، برای اجرای این برنامه شرایط فراهم و مشكلی وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha