متخصصان سلامت معتقدند تشویق مردم سراسر جهان به مصرف مقدار بیشتری میوه و سبزی می‌تواند به کاهش چشمگیر معلولیت و مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های قلبی کمک کند.

کاهش جهانی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی با مصرف میوه و سبزی

سلامت نیوز: متخصصان سلامت معتقدند تشویق مردم سراسر جهان به مصرف مقدار بیشتری میوه و سبزی می‌تواند به کاهش چشمگیر معلولیت و مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های قلبی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه محققان به بررسی اطلاعات و تحقیقات پیشین پرداخته تا تعیین کنند چگونه مصرف میوه و سبزی می‌تواند بر تعداد سال‌های از دست رفته عمر به علت معلولیت یا مرگ زودهنگام (DALYs) در ۱۹۵ کشور جهان تاثیر بگذارد.

هر DALY به مفهوم یک سال از دست رفته از زندگی در شرایط سلامتی است.

یافته‌ها نشان می‌دهد مصرف حجم کم میوه‌ها علت ۵۷ میلیون سال از دست رفته عمر به علت معلولیت یا مرگ زودهنگام است و عدم مصرف کافی سبزیجات به بیش از ۴۴ میلیون سال از دست رفته عمر به علت معلولیت یا مرگ زودرس منجر می‌شود.

همچنین در این بررسی آمده است سهم بیماری‌های قلبی ناشی از عدم مصرف کافی میوه در رواندا در پایین‌ترین میزان (پنج درصد) و در بنگلادش در بالاترین سطح (۲۳ درصد) بوده است. همچنین سهم بیماری‌های قلبی ناشی از عدم مصرف کافی سبزی در کره شمالی در پایین‌ترین میزان (شش درصد) و مغولستان در بالاترین سطح (بیش از ۱۹ درصد) بوده است.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان یادآور شدند: پردرآمدترین کشورها کمترین سهم ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از عدم مصرف کافی میوه و سبزیجات را داشته‌اند. همچنین تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به افزایش میلیون‌ها سال به طول عمر افراد در سراسر جهان منجر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha