پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 208177

آب لوله‌کشی شهر اونووی در آلبرتای کانادا به دلیل مواد افزاینده‌ای که برای تصفیه آب به کار رفته بود، به رنگ صورتی درآمد. مسئولان شهر تاکید کرده‌اند که خطری کسی را تهدید نمی‌کند، ولی با این حال، آنها از ساکنان شهر عذرخواهی کرده‌اند.

عکس/آب یک شهر در کانادا صورتی‌رنگ شد

سلامت نیوز:.آب لوله‌کشی شهر اونووی در آلبرتای کانادا به دلیل مواد افزاینده‌ای که برای تصفیه آب به کار رفته بود، به رنگ صورتی درآمد. مسئولان شهر تاکید کرده‌اند که خطری کسی را تهدید نمی‌کند، ولی با این حال، آنها از ساکنان شهر عذرخواهی کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، از روز دوشنبه گذشته ساکنان شهر اونووی شاهد جاری شدن آب صورتی‌رنگ از لوله‌های آب خانه خود بودند و تعداد زیادی از آنها، از این بابت به مقامات شهری شکایت کردند.

دیل کراسنوو، شهردار اونووی در بیانیه‌ای گفت که خطری سلامت عموم را تهدید نمی‌کند، ولی شهرداری "می‌توانست در اطلاع‌رسانی درباره آنچه در حال رخ دادن بود، بهتر عمل کند."


در این بیانیه توضیح داده شده است که عوض شدن رنگ آب، نوعی تاثیر جانبی استفاده از پرمنگنات پتاسیم در فرایند تصفیه آب بوده است.

پرمنگنات پتاسیم از مواد شیمیایی معمول برای تصفیه آب است و اغلب برای حذف آهن و سولفید هیدروژن از آب به کار می‌رود. مسئولان شهر اونووی گفته‌اند که وقتی این ماده شیمیایی به یک مخزن ذخیره آب رسیده، در جریان فیلتر کردن آب، یکی از دریچه‌ها دچار مشکل شده است.

بعد از این اتفاق، "مخزن ذخیره آب زه‌کشی شد، ولی بخشی از ماده شیمیایی (پرمنگنات پتاسیم) وارد شبکه انتقال آب شد."

در بیانیه شهرداری اونووی تاکید شده است که هیچ خطری ساکنان شهر را تهدید نمی‌کند.

طبق داده‌های سازمان بهداشت جهانی، پرمنگنات پتاسیم ممکن است باعث حساسیت پوستی شود، ولی تاکنون گزارشی درباره هر گونه عوارض جانبی مرتبط در شهر اونووی منتشر نشده است و بیشتر شکایت‌ها از این بود که مسئولان شهر درباره آنچه رخ داده، اطلاعی به ساکنان نداده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha