با وجودی که مجلس در صحن علنی، مشغول بررسی قانون برنامه پنجم توسعه است، انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، باعث شده کمیسیون بهداشت جلسه اضطراری تشکیل دهد.

انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران با وجود 36 سال سابقه و 14 هزار پزشک و کارمند
سلامت نیوز: امروز ظهر در جلسه اضطراری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران،بررسی می شود

با وجودی که مجلس در صحن علنی، مشغول بررسی قانون برنامه پنجم توسعه است، انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، باعث شده کمیسیون بهداشت جلسه اضطراری تشکیل دهد.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت به خبر آنلاین گفت: "هیچ کس در مجلس و کمیسیون بهداشت از ماجرای این انحلال خبر نداشت. ما از روزنامه ها مطلع شدیم و این تصمیم ناگهانی، توهین به مجلس است، چون مجلس، یک نهاد تشریفاتی نیست و باید با آن مشورت شود."

علیرضا مرندی، وزیر اسبق بهداشت همچنین با اشاره به اینکه طبق درخواست رئیس کمیسیون بهداشت، این کمیسیون با وجود جلسه علنی، صبح و بعدازظهر امروز در زمان استراحت میان روز، جلسه اضطراری خواهد داشت، گفت: "همکاران غیر پزشک در مجلس، اعضای هیات علمی و داتنشجویان به ما تلفن می زنند و از چند و چون کار می پرسند، در حالی که ما شرمنده ایم هیچ کدام از دکتر صدر در هیات رئیسه تا دکتر شهریاری در کمیسیون بهداشت از این واقعه مطلع نبودیم و نمی دانیم چه شده که این تصمیم ناگهانی را در وزارت بهداشت گرفته اند."

گفته می شود تصمیم انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، با وجود 36 سال سابقه کاری و نزدیک به 14 هزار پزشک و کارمند، از تصمیمات وزیر بهداشت و درمان بوده که با توجه به دستور لطف اله فروزنده، معاون رئیس جمهور، گرفته شده است. تصمیمی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی  ایران و هیات علمی این دانشگاه نیز تا ساعتها پس از انتشار در سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از آن مطلع نبودند.
جلس قانونی بودن انحلال دانشگاه علوم پزشكی ایران را بررسی می‌كند

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس قانونی بودن انحلال دانشگاه علوم پزشكی ایران را بررسی می‌كند و اگر این كار موجب ارتقای قابل توجه رتبه دانشگاه علوم پزشكی تهران در جهان شود، توجیه قابل قبولی است.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با  فارس،افزود: انحلال دانشگاه علوم پزشكی ایران توسط وزارت بهداشت برای اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس غیر منتظره و ناگهانی بود و اعضای این كمیسیون نیز خبر این انحلال را از رسانه‌ها شنیدند و برای این كار هیچ رایزنی با مجلس نشده بود.

وی گفت: در پی این تصمیم كمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز تشكیل جلسه داد و قرار شد، امیدوار رضایی، عضو این كمیسیون و عضو هیئت رئیسه مجلس مأمور شود تا از طریق اداره بررسی قوانین مجلس قانونی بودن این تصمیم مجلس را بررسی كند و نتیجه آن را طی 2 یا 3 روز آینده اعلام كند.

وی در پاسخ به این پرسش كه به نظر شما آیا این تصمیم قانونی بوده است یا نه گفت: واقعاً نمی‌دانیم و باید در این زمینه كار كارشناسی بیشتری شود.

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: قرار است طی روزهای آینده طی جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت در مجلس این موضوع بررسی شود و ما صحبت‌ها و توجیهات وزیر بهداشت را هم برای این تصمیم بشنویم.

وی گفت: متأسفانه این تصمیم بازتاب‌های منفی زیادی در بین دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشكی ایران داشته و اكثر كادر علمی و دانشجویی این دانشگاه نسبت به این تصمیم اعتراض دارند و حتی حركت‌های اعتراض آمیزی نیز دیده شده است.

شهریاری در پاسخ به این پرسش فارس كه اگر این كار برای ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشكی تهران باشد، آیا منطقی است، گفت: با توجه به اینكه بخش‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی ایران به دانشگاه علوم پزشكی تهران منتقل شده به طور طبیعی این تصمیم باعث افزایش مقالات و پژوهش‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران می‌شود و می‌تواند باعث ارتقای رتبه این دانشگاه در جهان شود و شایعاتی كه تاكنون شنیده شده به همین منظور این تصمیم گرفته شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشكی تهران جزء 500 دانشگاه برتر دنیاست و اگر این تصمیم باعث ارتقای قابل توجه رتبه این دانشگاه در جهان شود، شاید توجیه قابل قبولی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha