یک ساعت پیاده‌روی کردن در روز با سرعت بالا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز ؛تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب پیاده روی می‌کنند با احتمال کم‌تری بعد از رسیدن به یائسگی به سرطان سینه دچار می‌شوند. هم‌چنین برای شروع این کار هیچ وقت دیر نیست و هر زمان زنان شروع به این کار کنند می‌توانند از فواید آن بهره‌مند شوند.

با بازبینی اطلاعات پزشکی نزدیک به 100 هزار زن که به سن یائسگی رسیده‌اند، محققان متوجه شدند زنانی که هر روز نزدیک به یک ساعت پیاده‌روی می‌کنند با احتمال 15 درصد کم‌تر از زنان دیگر به سرطان سینه دچار می‌شوند. البته افرادی که پیاده‌روی نمی‌کردند اما فعالیت بدنی کافی داشتند احتمال ابتلا به سرطان را نزدیک به 10 درصد کاهش دادند.

دکتر هیتر الیاسن که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: فاکتورهای خطر زیادی است که زنان باید به دقت به آن‌ها توجه داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به سابقه خانوادگی یا سن رسیدن به یائسگی را اشاره کرد. کمبود فعالیت بدنی هم یکی از فاکتورهایی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

هیچ‌گاه برای شروع به ورزش کردن دیر نیست. مطالعات نشان می‌دهد هر زمان که زنان شروع به فعالیت بدنی و ورزش کردن کنند خطر ابتلا به سرطان سینه کاهش پیدا می‌کند.

در آخرین تحقیقات دکتر الیاسن و همکارانش در دانشگاه هاروارد مطالعه‌ای را روی 95 هزار و 396 زن به مدت 20 سال انجام دادند. آن‌ها متوجه شدند حتی بعد از در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند وزن بالا و نوشیدن مشروبات الکلی، ورزش کردن می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه داشته باشد.
ام.اس.ان.بی.سی، خبر آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha