افرادی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند بیش‌تر از دیگران ممکن است سیگار بکشند و سخت‌تر از دیگران می‌توانند عادت خود را ترک کنند.

به گزارش سلامت نیوز ،دانشمندان با انجام تحقیقات روی 23 هزار دوقلو به مدت 30 سال متوجه شدند افرادی که شب‌ها تا دیر وقت بیدار می‌مانند و در هنگام صبح به سختی از خواب بیدار می‌شوند با احتمال بیش‌تری سیگاری می‌کشند و سخت‌تر می‌توانند این عادت خود را ترک کنند.
دکتر اولا برامز از دانشگاه هلسینکی در فنلاند در این باره گفت: این تحقیقات که در نشریه اعتیاد به چاپ رسیده نشان می‌دهد شب بیداری خطرات مرتبط با سیگار کشیدن را افزایش می‌دهد. یک احتمال این است که نیکوتین موجود در سیگار باعث بیدار ماندن انسان‌ها در طول شب می‌شود.
یک احتمال دیگر این است که افرادی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند بیش‌تر به دنبال سرگرم کردن خود در ساعات طولانی شب هستند و سیگار کشیدن و خوردن معمولا انتخاب معمول بسیاری از مردم است. قسمت‌هایی از مغز که وظیفه پردازش احساسات و پاداش را دارد در این افراد فعال‌تر است و به همین دلیل اعتیاد به سیگار در افراد شب بیدار بیش‌تر به چشم می‌خورد.
محققان بعد از در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند سن، نوشیدن مشروبات الکلی و افسردگی متوجه شدند افرادی که تا نیمه‌های شب بیدار می‌‌مانند با احتمال 3 برابر بیش‌تر نسبت به افراد سحرخیز به سیگار اعتیاد دارند و به همین دلیل سخت‌تر می‌توانند این عادت خود را ترک کنند. بنابراین دانشمندان به افرادی که تلاش دارند عادت سیگار کشیدن خود را ترک کنند توصیه می‌کنند صبح‌ها کمی زودتر از خواب بیدار شوند شاید راحت‌تر بتوانند اعتیاد خود را کنار بگذارند.
رویترز،برگردان خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha