قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حمل بیش از 30 گرم هروئین اعدام در پی دارد و بر اساس قانون جدید حمل و توزیع روانگردان‌ها و محرك‌های صنعتی نیز همپایه هروئین شناخته شده است

به گزارش سلامت نیوز، طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قانون مبارزه با مواد مخدر پس از تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دفتر رهبری ارسال شد كه حدود 10 روزی می‌‌شود، تأیید آن صورت گرفته است.

وی افزود: چند اشكال در این زمینه باقیمانده است كه باید نظر مقام معظم رهبری را در این زمینه‌ها تأمین كنیم اما بندهایی كه تأیید شده‌اند فرایند ابلاغشان طی می‌شود و تا 10 روز دیگر دستگاه‌های مذكور قانون جدید را دریافت می‌كنند.

طاهری تصریح كرد: شاه بیت اصلاح قانون جدید این است كه در چند بخش، چالش‌های دست‌اندركاران مبارزه با مواد مخدر و نواقص آن‌ها را برطرف كرده است.

وی ادامه داد: اولین حوزه نقصی بود كه در مجازات، تعقیب و اثربخش كردن مجازات‌های توزیع كنندگان روانگردان‌ها مطرح شد كه بر اساس قانون جدید مباشران، توزیع كنندگان و قاچاقچیان روانگردان‌ها و محرك‌های صنعتی كه موجب تغییر الگوی مصرف شده‌اند مجازات سنگین‌تری پیش رو خواهند داشت به طوری كه مجازات روانگردان‌ها مانند هروئین در نظر گرفته شده است و حمل بیش از 30 گرم هروئین اعدام در پی دارد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بخش دیگری كه به آن توجه شده و جزء نواقص به شمار می‌آمد موضوع پشتیبانی كنندگان است و مدیران اصلی شبكه قاچاق مواد مخدر بود كه آنها جزء معاونان جرم محسوب می‌شدند اما با قانون جدید این افراد مباشران و نفرات اصلی محسوب می‌شوند.

وی اضافه كرد: همچنین افرادی كه در ترغیب و وادار كردن كودكان و نوجوانان به مصرف و توزیع مواد مخدر نقش دارند بر اساس قانون جدید جزء نفرات اصلی به حساب می‌آیند همچنین افرادی كه مواد مخدر را وارد یا خارج كشور می‌كردند یا در خارج دچار جرم مواد مخدر می‌شدند بر اساس قانون جدید از تسهیلات اجتماعی محروم می‌شوند و پاسپورت آنها تا 5 سال گرفته می‌شود.

طاهری ادامه داد: در بحث مبارزه با مواد مخدر حلقه مفقوده دیگری وجود داشت كه چون مواد مخدر جرم سازمان یافته است وزارت اطلاعات وظیفه ویژه‌ای در رابطه با این موضوع پیدا كرد تا اقدامات اثربخش‌تر شود.

طاهری گفت: با اصلاحیه‌های صورت گرفته بهانه و گلایه برای مبارزه با مواد مخدر دیگر قابل قبول نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha