شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 208267

افسردگی؛ مشکلی شایع در روزگار ما که به سادگی نمی توان از دام آن رها شد. به علت همین پیچیدگی و دشواری شناخت و درمان است که روان شناسان تحقیقات پیرامون این بیماری را هم چنان ادامه می دهند؛ و در نتیجه همین تلاش ها به راه حلی ساده اما کارآمد برای کاهش و علائم و نشانه های افسردگی دست یافته اند.

کشف راه حلی جادویی برای درمان افسردگی

سلامت نیوز: افسردگی؛ مشکلی شایع در روزگار ما که به سادگی نمی توان از دام آن رها شد. به علت همین پیچیدگی و دشواری شناخت و درمان است که روان شناسان تحقیقات پیرامون این بیماری را هم چنان ادامه می دهند؛ و در نتیجه همین تلاش ها به راه حلی ساده اما کارآمد برای کاهش و علائم و نشانه های افسردگی دست یافته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، ممکن است سر دستی و بی اهمیت به نظر برسد ولی واقعیت این است که اضافه کردن یک ماده غذایی به برنامه روزانه تا حد بسیاری به درمان افسردگی کمک می کند. این ماده غذایی چیزی نیست جز یک از زیر مجموعه های لذیذ لبنیات یعنی ماست. محققان بر این باور هستند که وجود نوعی باکتری پروبیوتیک در ماست باعث تغییر رفتار در افرادی می شود که از افسردگی رنج می برند.

اگرچه نقش ماست برای درمان افسردگی تا کنون به صورت جدی و گسترده روی انسان ها آزمایش نشده است؛ ولی امید است نتایج به دست آمده از تغییر رفتار موش ها دقیقاً برای انسان ها نیز تکرار شود. آنچه دانشمندان را نسبت به این روش درمانی خوشحال می کند، عدم تأثیرات جانبی ماست بر سلامت انسان است. در واقع، ماست پروبیوتیک بر خلاف دیگر داروهای ضد افسردگی که به شدت وضعیت جسمانی را تحت تأثیر قرار می دهند هیچ عارضه خاصی به دنبال ندارد.

بدون تردید، نقش ماست به عنوان ماده ای درمانی برای افسردگی شگفتی در علم روانشناسی به حساب می آید؛ چراکه حاصل اضافه کردن ماست به رژیم غذایی موش های افسرده فراتر از تصورات بوده است. یکی از عوامل چنین پدیده ای، تأثیر ماست بر کاهش استرس است؛ چراکه تحمل استرس به مدت طولانی خود یکی از عوامل ابتلا به افسردگی است.

به عقیده دانشمندان، خوراکی هایی مانند ماست که حاوی مقادیر قابل توجهی لاکتوباسیلوس هستند از قدرت معکوس کردن علائم افسردگی برخوردار هستند. به نظر می رسد، اثبات چنین ادعایی انقلابی بزرگ در علم روان شناسی به پا کند و بسیاری از درمان های دارویی را از دور خارج کند.

منبع medicalnewstoday


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha