دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 20828

دانش‌آموزان در میانه روز، به اندازه وعده‌های اصلی گرسنه نیستند بنابراین دقت در این كه چه مواد غذایی را برای میان وعده انتخاب می‌كنند، دارای اهمیت است.


به گزارش سلامت نیوز دكتر ابوالقاسم جزایری مشاوره تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خوردن میان وعده، بسیار اهمیت دارد زیرا تأمین كننده قند خون بوده و قند خون تأمین كننده نیاز مغز برای انجام فعالیت است.
وی با بیان این كه افت قندخون، به دلیل نرسیدن مواد غذایی به مغز باعث خستگی دانش‌آموزان می‌شود گفت: بنابراین مصرف میان وعده از ضروریات تغذیه آنها برای تأمین كارایی و جلوگیری از حواس‌پرتی در كلاس می‌شود.
وی با اشار به این كه مصرف میان وعده به عنوان غذای سبك در زنگ تفریح برای تجدید انرژی ضروری است، افزود: استفاده از خوراكی‌هایی مانند خرما، نخودچی و كشمش و لقمه‌های نان و پنیر كه توسط والدین برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود، املاح مهمی را كه در یادگیری و افزایش انرژی نقش دارند برای دانش‌آموزان تأمین می‌كند.
دكتر جزایری در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ادامه داد: مصرف بی‌رویه تنقلات كم ارزش، یكی دیگر از مشكلات دانش‌آموزان است و توصیه می‌شود بوفه‌های مدارس زیر نظر اولیاء مدارس باشد تا توجه بیشتری به این كه چه محصولاتی در بوفه عرضه می‌شوند، داشته باشند.
وی افزود: دانش‌آموزان در حال رشد هستند و به طور طبیعی در مدارس از جنب و جوش بالایی برخوردارند و مصرف برخی تنقلات مانند انواع پفك، چیپس و انواع ساندویچ‌ها مانند سوسیس و كالباس باعث می‌شود مواد مغذی در رشدشان، تامین نشود و این امر موجب می‌شود دانش‌آموزان در طول روز و در سر كلاس درس همیشه خسته باشند.
این مشاور تغذیه، در پایان خاطرنشان كرد: والدین نقش اساسی را در تغذیه دانش‌آموزان برعهده دارند و باید دانش‌آموزان را به مصرف تنقلات سنتی مثل نخودچی و كشمش، گردو، بادام، پسته، برگه‌ها و انواع خشكبار تشویق كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha