درست است که چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های گوناگون است، اما تحقیقات نشان داده است که این نوشیدنی نمی‌تواند از بدن در برابر سرطان سینه محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز تحقیقات قبلی نشان داده بود که هم در انسان‌ها و هم در حیوانات نوشیدن چای سبز می‌تواند از بدن در برابر سرطان محافظت کند.
اما آخرین بررسی‌ها روی بیش از 54 هزار زن نشان داد هیچ ارتباطی بین نوشیدن چای سبز و پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد.
دکتر موتوکی ایواساکی از موسسه ملی سرطان در کیوتو با گروهی از محققان بررسی‌های جامعی را در این باره انجام دادند.
او در این باره گفت: در مطالعات ما که در مقیاس بسیار بزرگی انجام شد، ما سعی کردیم تعداد زیادی از افرادی را که چای سبز مصرف می‌کردند وارد کنیم. در این بین افرادی که هر روز یک فنجان چای سبز می‌نوشیدند تا افرادی که بیش از 10 فنجای چای می‌نوشیدند وجود داشتند.
با انجام این مطالعات ما متوجه شدیم هیچ ارتباطی بین مصرف چای سبز و پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد. نتایج این تحقیقات در نشریه تحقیقات سرطان سینه به چاپ رسیده است. برای بررسی میزان مصرف هر کدام از افرادی که در این تحقیقات شرکت داشتند پرسشنامه‌ای به هر کدام از آن‌ها داده شد، ابتلای هر فرد به سرطان سینه را نیز با بررسی سوابق پزشکی او در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از بین این زنان نزدیک به 12 درصد هر روز یک فنجای چای می‌نوشیدند و 27 درصد نیز بیش از 5 فنجان چای سبز مصرف می‌کردند.
دکتر ایواساکی در این باره گفت: این مطالعات نشان داد که بدون توجه به تعداد فنجان‌های چای سبز مصرفی و نوع آن، این نوشیدنی هیچ تاثیری در کاهش ابتلا به سرطان سینه ندارد. به این ترتیب باید گفت برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید راه‌های دیگری را انتخاب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha