مغز و پوست بادام می‌تواند از شما در برابر عفونت‌های دهانی مانند سرماخوردگی‌های معمولی و آنفولانزا محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز تحقیقات جدید نشان می دهد مواد شیمیایی طبیعی در پوست نازک روی بادام وجود دارد که پاسخ سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌ها افزایش می‌دهند.
محققان متوجه شدند بادام توانایی سلول‌های خونی را برای شناسایی ویروس‌ها افزایش می‌دهد، علاوه بر آن توانایی توانایی بدن را برای پیشگیری از تکثیر عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا در بدن بیش‌تر می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد حتی بعد از آن‌که بادام در بدن هضم می‌شود، باز هم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس‌ها تقویت کند.
دانمشندانی که هم‌اکنون در موسسه تحقیقات غذایی نرویچ و دانشگاه پلی‌کلینیکوی مسینا مشغول به فعالیت هستند اعلام کردند این ماده غذایی توانایی بدن را برای مقابله با دسته گسترده‌ای از ویروس‌ها افزایش می‌دهد که بسیاری از آن‌ها باعث بروز عفونت و سرماخوردگی در بدن می‌شوند.
البته آن‌ها اعلام کردند که باز هم باید تحقیقات بیش‌تری در این زمینه انجام شود تا مشخص شود بادام چگونه باید مصرف شود تا بیش‌ترین تاثیر را در برابر عوامل بیماری‌زا داشته باشد .
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین دکتر گیوسپینا ماندالاری از موسسه تحقیقاتی غذایی در این باره گفت: بادام باعث تحریک سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود و به همین دلیل سهم مهمی در مبارزه بدن با عوامل بیماری‌زا و عفونت‌زا دارد.
آن‌ها پاسخ ایمنی بدن انسان را به عفونت‌هایی مانند نوع ضعیف شده‌ از ویروس‌هایی که باعث گلو درد و سرماخوردگی می‌شوند آزمایش کردند. این ویروس‌ها معمولا می‌توانند سیستم ایمنی بدن انسان را دور بزنند و خود را از سلول‌های سفید پنهان کنند. اما مصرف بادام کمک می‌کند تا بدن توانایی بهتری برای کشف و شناسایی این ویروس‌ها پیدا کند.
تمام فواید گفته شده در پوست بادام نهفته است. اما بسیاری از مواقع انسان‌ها در هنگام مصرف بادام با روش‌هایی مانند قرار دادن آن در آب جوش پوست بادام را جدا می‌کنند و به این ترتیب از فواید بسیار آن بی‌بهره می‌مانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha