در این مقاله 5 نشانه تعجب آور که با افزایش مصرف نمک در بدنتان رخ می دهد و کاری که برای رفع آن ها باید انجام دهید را به شما یادآور می شویم:

اگر این علایم را دارید، مصرف نمک‌تان در مرز هشدار است

سلامت نیوز: در این مقاله  5 نشانه تعجب آور که با افزایش مصرف نمک در بدنتان رخ می دهد و کاری که برای رفع آن ها باید انجام دهید را به شما یادآور می شویم:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، در این مقاله به شما آموزش می دهیم چگونه به سرعت همه چیز را ترمیم کنید.

مهم نیست با کدام عوارض نمک سر و کار دارید، راه حل معمولا یکی است. سدیم خود را، با کاهش غذاهای فرآوری شده کاهش دهید و آب بیشتری بنوشید! به گفته موثقی Movassaghi" این کار اجازه می دهد بدنتان فرصت کند به تعادل برسد. به محض این که به حالت عادی برگشتید سعی کنید مصرف نمک تان را کنترل کنید. دستورالعمل های رژیمی آمریکا توصیه می کند روزانه کمتر از 2300 میلی گرم نمک مصرف کنید.

در این مقاله  5 نشانه تعجب آور که با افزایش مصرف نمک در بدنتان رخ می دهد و کاری که برای رفع آن ها باید انجام دهید را به شما یادآور می شویم:

 
1.حلقه ازدواج تان زیادی تنگ شده

هیچ وزنی اضافه نکرده اید، پس چرا انگشتری که همیشه دستتان بوده یک باره خیلی برایتان تنگ شده است؟ احتمالش هست که بزرگ شدن انگشتتان به علت احتباس آب باشد. این اتفاق زمانی می افتد که نمک خونتان زیاد شده باشد.

به گفته دکتر مهران موثقی Mehran Movassaghi  در مرکز بهداشت نت جان سانتا مونیکا "  بدن ما ماشین پیچیده ای است که تعادل مایعات و الکترولیت آن باید حفظ شود. مصرف بیش از حد سدیم باعث می شود مغزتان دستور ترشح هورمونی را بدهد که به بدن دستور می دهد برای پیشگیری از صدمات جبران ناپذیر تا جایی که می تواند آب در خود نگه دارد. "

 
2. دهانتان خشک است

 احساس می کنید دهان تان مثل چوب کبریت خشک است؟ ممکن است به خاطر نمک زیاد باشد. به گفته موثقی، بعد از مصرف غذاهای سرشار از سدیم، بدنتان شروع به تعادل سطح آب و نمک می کند. برای برگشتن همه چیز به حالت طبیعی نیاز است آب بیشتری مصرف کنید. در نتیجه مغز پیام تشنگی ارسال می کند که باعث مصرف زیاد آب می شود.

 
3. سرتان درد می کند

ممکن است به فکرتان نرسد چیپس های شوری که خورده اید ربطی به سردردتان داشته باشد. ولی تحقیقات حرف دیگری می زنند: بزرگسالانی که روزانه 3500 میلی گرم سدیم مصرف می کنند سه برابر بیشتر از کسانین که فقط 1500 میلی گرم مصرف نمک دارند، دچار سردرد می شوند.

رابطه ای قوی بین فشار خون بالا و سردرد وجود دارد. ولی در این مطالعه مشخص شد کسانی که غذای شور می خورند با وجود فشار خون طبیعی، بیشتر دچار سردرد می شوند. متخصصین از علت این مساله مطمئن نیستند ولی راه حل مشخص است: اگر سرتان در حال منفجر شدن است سعی کنید مصرف نمکتان را کم کنید.

 
4. دائم در راه دستشویی هستید

به گفته موثقی: نوشیدن زیاد آب تنها عاملی نیست که شما را مجبور می کند دائم به دستشویی بروید. با کمال تعجب خوردن نمک بیش از حد هم می تواند همین اثر را داشته باشد. وقتی سدیم زیادی مصرف کنید، کلیه های شما مجبور به اضافه کاری برای جدا کردن نمک اضافه از خون می شود. بنابراین بیشتر از حد معمول ادرار می کنید.

 
5. مغزتان گیج و مه گرفته است


نمکدان با دهیدراته (بی آب) کردن بدن شما، می تواند شما را دیوانه کند. مصرف بیش از حد نمک می تواند آب بدنتان را کم کند. و زمانی که آب بدن کم شود توانایی شما برای تفکر واضح و روشن کاهش پیدا می کند. وقتی زنان در میانه راه از دست دادن آب بدن هستند نمره پایین تری در آزمون های شناختی تمرکز، حافظه و استدلال بدست آوردند همچنین زمان واکنششان در مقایسه با زمانی که بدنشان آب کافی داشت، کمتر شده بود. این یافته در مجله مطالعه تغذیه به چاپ رسید. از دست دادن آب بدن حس و حال شما را هم از بین می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پوریا ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
    0 0
    بسیار مفید بود ممنون از سایت خوبتون