یک متخصص دندانپزشکی گفت:‌ دندان کودکان دارای خلل و فرج عمیقی است بنابراین پوسیدگی‌های بیشتری برای کودکان ایجاد می‌شود و در افراد مُسن نیز ممکن است بعد از خوردن شیرینی‌جات چسبنده مثل تافی باعث درآمدن روکش دندان‌های فرد شود.

علت درد دندان بر اثر مصرف شیرینی‌های چسبنده

سلامت نیوز: یک متخصص دندانپزشکی گفت:‌ دندان کودکان دارای خلل و فرج عمیقی است بنابراین پوسیدگی‌های بیشتری برای کودکان ایجاد می‌شود و در افراد مُسن نیز ممکن است بعد از خوردن شیرینی‌جات چسبنده مثل تافی باعث درآمدن روکش دندان‌های فرد شود.

به گزارش سللمت نیوز به نقل از تسنیم،سیدعلی اصغر علوی در پاسخ به اینکه چه نکاتی در مصرف تنقلات نوروزی به‌ویژه شیرینی و آجیل باید از سوی کودکان و بزرگسالان برای حفظ سلامت دندانها رعایت شود، اظهار داشت: باید از خوردن شیرینی‌های چسبنده خودداری کرد زیرا به دندانها چسبیده می‌شود و اگر شخص پوسیدگی اولیه داشته باشد موجب درد در دندان فرد می‌شود و این مواد چسبنده با مسواک به‌خوبی تمیز نمی‌شود و  در دندان کودکان ماندگار می‌شود و منبع خوبی برای تغذیه میکروب‌های پوسیدگی‌زا می‌شوند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ادامه داد: چون دندان کودکان دارای خلل و فرج عمیقی است بنابراین پوسیدگی‌های بیشتری برای کودکان ایجاد می‌شود و در افراد مسن نیز ممکن است بعد از خوردن شیرینی‌جات چسبنده مثل تافی؛ باعث درآمدن روکش دندان‌های فرد شود.

علوی عنوان کرد: بهتر است آجیل‌های مغزدار مانند پسته و فندق را با دست پوست گرفت و هرگز از دندان برای شکستن فندق و پسته استفاده نکرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: اگر فرد به‌هنگام مسافرت دچار درد شود نشانه پوسیدگی است و بهتر است بلافاصله مسواک زده و از خوردن مواد شیرین خوددداری کند.

دکتر علوی عنوان کرد: اگر به‌هنگام مصرف آجیل، دندان دچار شکستگی شود بهتر است تکه شکسته را در آب جوشیده خنک گذاشته و در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه شود.

وی در خصوص سلامت دندان در ایام نوروز و مسافرت‌های نوروزی خاطرنشان کرد: همراه داشتن مسواک سفری که درپوش داشته باشد و خمیردندان و نخ دندان الزامی است و به هیچ عنوان از دندان‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای برش و یا خرد کردن مواد غذایی سخت مانند نبات, سوهان و لخت کردن سیم برق, بازکردن طناب و بندهای دور جعبه شیرینی استفاده نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha